Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Táborští strojvedoucí
se školí na RegioFoxech

 Nástup předem se osvědčil,
tržby v Ústí stouply

 Ostravská MHD velkolepě
oslaví výročí 130 let

 Do pěti let by mohly vyjet
tramvaje do Komořan

Dolínek: Trolejbusy by mohly jezdit na Strahov

PRAHA - Do Prahy se v polovině října vrátily trolejbusy. Proč se tak vedení hlavního města rozhodlo? A jaké mají trolejbusy či elektrobusy v Praze vyhlídky do budoucna? Prozradil náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

/ROZHOVOR/ Kromě nasazení elektrobusů na celou linku 140 z Palmovky do Miškovic se mluví i o Proseku a Strahově...


Náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (30. srpna 2017, Michal Fořt).

Pane Dolínku, proč se Praha rozhodla testovat trolejbusy, respektive elektrobusy?
Největší podíl na znečištění ovzduší v Praze má doprava. My se snažíme všemi způsoby tyto negativní dopady zmírnit. Logicky tak hledáme cesty i v Dopravním podniku. Zejména okrajové části Prahy jsou totiž stále obsluhovány autobusy. Jednou z možností jsou elektrobusy, ale u nich zatím narážíme na omezenou kapacitu baterií. V Praze jsou dlouhé linky, které stávající elektrobusy neujezdí. Proto hledáme alternativy. Jednou z nich je test kombinace elektrobusu a trolejbusu, tedy vozidla, které se na části své trasy dobije pomocí troleje.

Jak vysoké náklady byly vynaloženy na trolejbusovou trať v Prosecké ulici?
Dopravní podnik trať stavěl vlastními silami a náklady se tak podařilo udržet pod částkou pět milionů korun.


Zkušební provoz trolejbusů v Praze trvá (22. listopadu 2017, Michal Fořt).

Jaký máte Vy osobně názor na zrušení trolejbusů, ke kterému došlo před 45 lety?
Osobně jsem zastáncem maximálního rozvoje kolejové hromadné dopravy, tedy v pražském případě kombinace tramvají, metra a železnice. V současné době si neumím nějaké masivnější nasazení trolejbusů v Praze představit. Způsobovalo by to problémy v dopravě. Z tohoto pohledu se tehdejší rozhodnutí s odstupem času jeví jako správné. Tehdejší důvody byly ale nejspíš jiné.

Pokud testy dopadnou dobře, kam dále plánujete trolejové vedení pro parciální trolejbusy instalovat?
Obecně by mělo jít o kopcovité úseky, kde jezdí hodně autobusů. Jejich výběr proběhne až na základě výsledků testování v Prosecké ulici. Výhledově by dobíjecí elektrobusy mohly začít jezdit na celé lince 140 z Palmovky přes Letňany a Čakovice až do Miškovic. Z dalších lokalit by teoreticky mohlo jít třeba o Vysočanskou estakádu nebo kopec ze Smíchova na Strahov.

Čtěte také...
- Trolejbusy vyjely. Zatím jen v Prosecké ulici (vydáno 17. října 2017).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Dolínek míní, že trolejbusy se zkouší pro zlepšení ovzduší (30. srpna 2017, Michal Fořt).

Je možné počítat s tím, že trolejbusy budou vedeny i za hranice Prahy?
Osobně to nepovažuji za pravděpodobné. Počítáme spíš s rozvojem tramvajových tratí a železnice. Zároveň se s technologických vývojem nepochybně velmi brzy rozšíří možnosti využití elektrobusů popř. jiných ekologických pohonů.

Dočká se Praha kompletní trolejbusové linky, tedy linky napájené z trolejí od točny po točnu?
Podle mého názoru to nebude nutné ani potřebné. Spíš půjde o specifické řešení v jednotlivých úsecích, které navíc považuji spíše za překlenovací.

Pane náměstku, děkuji za rozhovor.


Trolejbus pendluje mezi Letňany a Palmovkou (22. listopadu 2017, Michal Fořt).

Náhodný obrázek

21752307_1402732099774960_1893565460677670383_n.jpg

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!