Povodně 2006 den po dni: 1. dubna
ÚSTÍ NAD LABEM - Vysoká hladina Labe zaplavila přístupové cesty na Mariánský most ve směru od Krásného Března. Dopravní podnik proto musí odklonit odkloněnou dopravu přes Stříbrníky.
/POVODNĚ 2006/Â V několikadílném seriálu Informačního portálu Vlčoun.cz můžete zavzpomínat na nepříjemné události Ústí...
Zaplaveá křižovatka U Pěti oblouků (1. dubna 2006, Filip Vlček).
Ústí nad Labem se probouzí do krásné slunečné soboty 1. dubna s teplotou okolo příjemných 18 stupňů Celsia. Ústečané z vyšších míst města se jedou podívat do centra, aby zhlédli zkázu, kterou s sebou voda přinesla.
Hladina Labe již nestoupá tak rychle, v oblasti okolo Prahy se již Vltava a další toky dostávají ke kulminaci a začínají pomalu klesat. Na klesání Labe v Ústí se však musí obyvatelé města ještě pár dnů počkat.
Karosa na lince 57 projíždí Důlcemi na nové objízdné trase (1. dubna 2006, Filip Vlček).
Policie kvůli zvýšení hladiny řeky ráno uzavřela silniční Mariánský most. Jedinou spojkou mezi Ústím nad Labem a Střekovem se tak stal most Doktora Edvarda Beneše, v jehož podjezdu pod tratí hasiči 24 hodin denně odčerpávají vodu, která sem prosakuje z kanalizační sítě. Díky nim se daří zachovávat volný průjezd.
Díky víkendu se daří zajistit dostatek autobusů pro pokrytí trolejbusových linek, a tak se na linky číslo 51, 55, 56 a 57 vypravují autobusy. Díky plánované výluce v oblasti Hraničáře, kde probíhá pokládka nového povrchu vozovky, jsou autobusy zprvu nasazeny také na linky číslo 54 a 60, ty jsou ale po 14.00 hodině zaměněny za trolejbusy, které tak kromě toho jezdí ještě na linkách číslo 52 a 62.
Linky číslo 51, 55, 56 a 57 jezdily do Krásné Března přes Malátovu (1. dubna 2006, Filip Vlček).
Kvůli uzavírce Mariánského mostu se také dosavadní systém městské dopravy. Trolejbusové linky do Krásného Března jsou nahrazeny v celých trasách bez nutnosti přestupu, místo toho jsou ale odkloněny přes Malátovu, Stříbrníky a okolo horního vstupu do zoologické zahrady.
Uzavírka Mariánského mostu se dotýká také linky číslo 19, která tak přestala jezdit Pekařskou ulicí, ale od Svádovského přívozu pokračovala přes Krásné Březno, Pivovar a Výstupní dále okolo zoologické zahrady a přes Stříbrníky shodnou trasou, jako náhradní autobusová doprava za trolejbusy. Obdobně jezdily autobusy na lince číslo 19 také v opačném směru z centra. Zastávky Pekařská a Stavební stroje zůstaly bez obsluhy.
Zaplavovaný podjezd u nádraží udržovali hasiči průjezdný (1. dubna 2006, Filip Vlček).
Trolejbusy, které do té doby zajišťovaly zvláštní provoz v Krásném Březně a v Neštěmicích, jsou odstaveny ve Výstupní ulici.
Stoupající hladina Labe ovšem zalarmovala vedení města a České dráhy, které začaly připravovat zvláštní vlakovou soupravu ve složení lokomotiva + vagon + lomotiva k případnému nasazení pro případ uzavření Benešova mostu. Železniční doprava by se totiž v tu chvíli stala jedinou spojkou mezi Ústím a Střekovem. Hladina Labe nakonec ve 20.00 hodin stoupla na 841 centimetrů a stále pozvolna stoupala.
Benešův most během povodní před deseti lety (1. dubna 2006, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz se bude prostřednictvím článků vracet o 10 let zpátky a den po dni čtenáře přenese do Ústí nad Labem, které zaplavovala kalná labská voda. Seriál poběží mimořádně i přes víkendy tak, aby byla zajištěna a zachycena bezprostřední autentičnost celé situace.
Čtěte také...
- Povodně 2006 den po dni - souhrnný článek (vydáno 29. března 2016).
 (zdroj: www.vlcoun.cz).
Netradiční povodňový pohled na Malou Hradební (1. dubna 2006, Filip Vlček).