Povodně 2006 den po dni: 3. dubna
ÚSTÍ NAD LABEM - Pondělní ráno přineslo absolutní chaos v dopravě. Náhradní autobusová doprava z Krásného Března začala jezdit okolo zoologické zahrady na Stříbrníky, kam jsou odkloněny trolejbusy z centra.
/POVODNĚ 2006/ V několikadílném seriálu Informačního portálu Vlčoun.cz můžete zavzpomínat na nepříjemné události Ústí...
Linka číslo 19 na objízdné trase na Malátově (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Pondělní ráno 3. dubna roku 2006 provázely v cestování ohromné zmatky. Oproti neděli se trasování linek změnilo.
Zatímco dosud jezdila náhradní autobusová doprava od Autoškoly na Mírové náměstí, teď, začaly autobusy jezdit přes Výstupní ulici na Stříbrníky. Přestupní zastávka z trolejbusů na autobusy se tak přesunula z Mírového náměstí do zastávky Stříbrníky.
Linky číslo 51, 55, 56 a 57 jezdily přes Malátovu na Stříbrníky (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Aby nebylo nutné vypravovat více autobusů, trolejbusové linky číslo 51, 55, 56 a 57 začaly od ranního provozu jezdit z centra nově přes Důlce a Malátovu na Stříbrníky a dále do Dobětic s tím, že v zastávce Stříbrníky byl zajištěn přestup na náhradní autobusovou dopravu do Krásného Března. Na přestupních zastávkách radili cestujícím informátoři dopravního podniku.
Zaplavená křižovatka U Pěti oblouků i tah z Prahy do Děčína (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Organizace trolejbusové dopravy v Krásném Březně zůstává i nadále beze změny, a tak linka číslo 51 ze Skalky, linka 56 z Vyhlídky a linka 57 z Mojžíře jsou ukončeny jednosměrným objezdem přes zastávky Prior, Výstupní, Autoškola a Jungmannova zpět k Pivovaru a dál ve svých trasách. Linku číslo 55 na Žežickou nahrazují autobusy náhradní dopravy ze Stříbrníků.
U zastávky Pivovar došlo v dopoledních hodinách k podemletí vozovky, což značně ohrožovalo trolejbusový provoz. Nakonec se ale podařilo provoz udržet s omezením rychlosti jízdy okolo jámy uprostřed Drážďanské ulice.
Uzavřená zastávka u Hlavního nádraží (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Kvůli změně objízdné trasy pro veškerou dopravu došlo již od ranních hodin ke kolapsu dopravy. Autobusy náhradní dopravy úsekem ve Výstupní, který obvykle projíždí za 10 minut, projížděly občas i hodinu, kvůli čemu ve vozech kolabují cestující. Jen v pondělí museli zdravotníci v autobusech zasahovat třikrát.
Primátor proto od úterý 4. dubna 2006 přijal opatření a ve Výstupní ulici a u soudu bude vybudován vyhrazený pruh pro MHD.
Karosa na lince číslo 13 v náhradní zastávce Hlavní nádraží (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Už v průběhu neděle došlo k zaplavení Děčínské ulice u zastávky Loděnice. Až v pondělí odpoledne ale byla přetrasována linka číslo 13. Od Divadla jezdí autobusy přes Krajský soud, odkud dále bez zastavení přes Kamenný Vrch, Kojetice, Březí a Olešnici do Svádova. Autobusy se pak otáčely u zastávky Loděnice.
Linka číslo 3 jedoucí z Předmostí na Střekov (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Odpoledne přineslo v centru města další změnu. Voda totiž začala zaplavovat ulici U Nádraží, a tak došlo k přemístění zastávky Hlavní nádraží do Hrnčířské ulice do úrovně ulice V Jirchářích. Zastávka se tady udrží skoro čtyři dny.
Hladina Labe ve večerních hodinách dosáhla kulminace a ve 20.00 se na vodočtu zastavila na výšce 884 centimetrů.
Zaplavený viadukt u kruhového objezdu pod Větruší (3. dubna 2006, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz se bude prostřednictvím článků vracet o 10 let zpátky a den po dni čtenáře přenese do Ústí nad Labem, které zaplavovala kalná labská voda. Seriál poběží mimořádně i přes víkendy tak, aby byla zajištěna a zachycena bezprostřední autentičnost celé situace.
Čtěte také...
- Povodně 2006 den po dni - souhrnný článek (vydáno 29. března 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Podemletá Drážďanská ohrožovala trolejbusy v Krásném Březně (3. dubna 2006, Filip Vlček).