Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Přívalové srážky v červnu
zaplavily řadu tratí

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

 Na Most Inteligence
se provoz vrátí v létě

 V Hradci oslavili důstojně
výročí 75 let trolejbusů

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - I.

ÚSTÍ NAD LABEM - Krajská metropole dříve vypadala úplně jinak, a nemusíme přitom jít nijak daleko. V prvním díle seriálu si tak můžete zavzpomínat, jaké Ústí bylo před deset lety v lednu.

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


Práce na trolejovém vedení v Hrnčířské ulici (17. prosince 2005, čtenář Petr Kocman).

Do roku 2006 vstoupilo centrum města s rozsáhle rozestavěnými silnicemi, což dokládají fotografie také z prosince 2005, které v článku také najdete. Naše pozornost se bude v tomto článku upínat výhradně na Mírové náměstí a Hrnčířskou ulici, kde se chystaly radikální změny s dopadem na cestující.


Vznikající přístřešky v nových zastávkách v Hrnčířské (21. prosince 2005, čtenář Petr Kocman).

V Hrnčířské ulici probíhaly práce na výstavbě a následném dokončení zcela nových zastávek. Původně tady sice zastávky byly, ale po letech se přesunuly blíže ploše Mírového náměstí.

Původně tři zastávky byly rozděleny dle trasování linek tak, že ta nejblíž k Předmostí byla určena pro linky jedoucí do Všebořic a na Klíši. Prostřední zastávka sloužila pouze trolejbusovým linkám mířícím přes Bělehradskou na Severní Terasu a Mírovou, a poslední zastávka pak sloužila autobusům a trolejbusům do Předlic a Trmic. Každý si jistě ještě vzpomene na mohutné kovové žlutošedé konstrukce přístřešků.


Obousměrný provoz na horní vozovce náměstí (4. prosince 2005, čtenář Petr Kocman).

Změny doznalo také trolejové vedení v Hrnčířské ulici, neboť v souvislosti s výstavbou nových zastávek bylo nutné přizpůsobit také trolejové vedení. Proto tady vznikl systém předjízdných trolejí, které umožňují trolejbusům předjet spoj stojící na přední zastávce blíže centru. V praxi se to ale používalo zřídkakdy.


Trolejbus ev.č. 564 najíždí na horní vozovku náměstí (4. prosince 2005, čtenář Petr Kocman).

Samotných změn doznalo i Mírové náměstí. Zatímco začátkem roku 2006 se ještě jezdilo obousměrně po horní vozovce blíže ke spořitelně (tato vozovka dnes již neexistuje), stavbaři i pracovníci dopravního podniku finišovali s dokončovacími pracemi nutnými pro březnové změny. Pamatujete si ten ostrůvek zeleně uprostřed?

Na snímcích je tak vidět, jak trolejbusy využívají právě tuto vozovku. K vidění jsou i zmíněné přístřešky typické pro Mírové náměstí, práce na trolejovém vedení v Hrnčířské nebo trolejbusy, které cestující dnes už nevozí.


Pohled na Mírové náměstí před definitivní změnou (18. ledna 2006, čtenář Petr Kocman).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.


Trolejbus ev.č. 560 vjíždí k původním zastávkám (18. ledna 2006, čtenář Petr Kocman).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Miroslav Hruška

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!