Děčínský železniční most čeká proměna
DĚČÍN - Železniční most spojující děčínská hlavní a východní nádraží čeká velmi nákladná a náročná oprava. Vedle něj postupně vznikne prakticky úplně nový, který se poté přesune na místo toho starého.
Práce budou probíhat během plného vlakového provozu, v srpnu a září se pak uskuteční výluka nezbytná k dokončení prací.
Železniční most před zahájením prací. Foceno 14. ledna 2013.
Slavnostní zahájení přestavby mostu se uskutečnilo již loni v závěru listopadu. Podle investora, Správy železniční dopravní cesty, jde o další významnou stavbu v Ústeckém kraji, která bude spolufinancována Evropskou unií z Fondu soudržnosti.
Účelem stavby je zajistit bezpečnost železničního provozu a dosáhnout požadovaných technických a provozních parametrů.
Vizualizace nové konstrukce mostu přes Labe a Ploučnici v Děčíně.
Právě zmíněná konstrukce je dnes již historickým kouskem, neboť byla již v roce 1976 osazena na kamennou spodní stavbu z roku 1868. "Nyní ji nahradí nová ocelová příhradová konstrukce s dolní ortotropní mostovkou s průběžným kolejovým ložem," uvádí SŽDC.
Ještě během loňského roku byly zahájeny přípravné práce na výrobě ocelové konstrukce mostu. Ty by měly skončit letos v dubnu, části konstrukce budou poté převezeny na staveniště k mostu a zahájeny samotné práce.
Oficiální název stavby je uveden na tabuli u mostu. Foceno 14. ledna 2013.
Během dubna až srpna 2013 budou připraveny pomocné podpěrné ocelové konstrukce a dokončeny přípravné práce před nepřetržitou 49denní výlukou železničního provozu. Po dobu výluky bude pro cestující zavedena náhradní autobusová přeprava. Výluka se uskuteční v období od 17. srpna do 4. října 2013. Po jejím ukončení bude zahájen zkušební provoz.
"Během výluky bude snesen železniční svršek na mostě a předpolí, odtěží se štěrkové lože, odstraní kabely a svěsí trakce a následně bude pomocí výsunu a mobilních jeřábů snesena původní ocelová konstrukce," dodává dále SŽDC.
Most během silného sněžení v lednu. Foceno 14. ledna 2013.
Dále proběhne sanace pilířů a částí opěr a po dalších technologických postupech dojde k uložení nové ocelové mostní konstrukce. Následovat bude zaštěrkování a zřízení nového železničního svršku, dokončení úprav železničního tělesa a podbití do požadované výšky.
Oprava je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava z Fondu soudržnosti EU. Celkové náklady stavby jsou 79,9 milionu korun, příspěvek od Evropské unie činí 61 milionů korun. Práce skončí v listopadu 2013.
Setkání vlaků na děčínském nádraží. Foceno 7. ledna 2013.