Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Na podzim vyjedou na Děčínsku ojetá Desira

ÚSTECKÝ KRAJ - České dráhy zakoupily pro provoz na vlakové lince U8 Ústeckého kraje z Děčína přes Benešov nad Ploučnicí, Českou Kamenici a Jedlovou do Rumburku šest bezbariérových jednotek typu Desiro Classic...

Všechny jednotky jsou již v domovském depu v Děčíně a nyní probíhá přizpůsobení jednotek pro provoz v České republice. Vyjedou na podzim...


Ojeté motorové jednotky Desiro Classic (26. června 2023, České dráhy)

"Vedle nákupu zcela nových jednotek pokračujeme také v obnově našeho vozidlového parku prostřednictvím vhodných souprav koupených tzv. z druhé ruky ze zahraničí. Jedná se vždy o moderní bezbariérové vozy a jednotky, které jsou zhruba v polovině své plánované životnosti a mohou ještě velmi dobře sloužit cestujícím v České republice. Zároveň se jedná o investičně levnější řešení, než je nákup zcela nových vlaků. Proto někteří objednatelé dávají přednost tomuto modelu a my se snažíme v rámci možností a disponibilních kvalitních vozidel v zahraničí vyjít zákazníkům vstříc," řekl Jiří Ješeta, náměstek pro osobní dopravu Českých drah.

Ješeta dodal, že v případě provozu jednotek Desiro Classic zakoupených v Německu pro linku U8 z Děčína do Rumburku jde navíc o synergický efekt, kdy stejný typ v barvách DB Regio České dráhy využívají  ina lince U28 z Děčína do Rumburku přes Bad Schandau a Sebnitz. "Zařazením Desir do našeho parku v Děčíně tak vzniká větší provozní záloha a možnost jednotky využívat i na této společné česko-německé lince. Zvýšíme tak spolehlivost regionální železniční dopravy na severu Ústeckého kraje," doplnil Ješeta. České dráhy koupily šest jednotek u německého dopravce Hessische Landesbahn, který je zakoupil v roce 2005.


Moderní interiér podpoří velká okna (26. června 2023, České dráhy)

Motorové jednotky Siemens Desiro Classic představují jeden z nejrozšířenějších typů motorových jednotek v Evropě. Cestujícím nabízejí nízkopodlažní prostory a bezbariérové cestování. Oddíly jsou klimatizované s moderními interiérem. Sociální zařízení má uzavřený systém a je přizpůsobeno pro cestující na vozíku. V jednotce je také prostor pro kočárky, jízdní kola a další velká zavazadla. Pro provoz v Ústeckém kraji budou postupně uvedeny do barevného schématu regionálního dopravního systému, budou dovybavena elektrickými zásuvkami 230 V a USB konektory pro napájení cestovní elektroniky, palubní wifi sítí, stolky a informačním systémem.

Desiro Classic je dvoučlánková souprava o třech podvozcích, z toho jsou dva hnané. V provedení od Hessische Landesbahn mají kapacitu 126 míst k sezení, z toho 8 v 1. třídě. Provozní hmotnost jednotek Desiro je 88 tun, výkon podle typu motoru 2× 275 KW, resp. 2× 360 kW a maximální rychlost 120 km/h. Délka jednotek je 42 metrů a zhruba 60 % podlahové plochy je v nízkopodlažním provedení. V letech 1998 až 2010 bylo vyrobeno více než 500 motorových vlaků, které jezdí v Německu, Rakousku, Maďarsku, Bulharsku, Dánsku, Řecku, v Rumunsku a také v České republice.


Jednotky svezou první cestující na podzim (26. června 2023, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!