Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Přívalové srážky v červnu
zaplavily řadu tratí

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

 Na Most Inteligence
se provoz vrátí v létě

 V Hradci oslavili důstojně
výročí 75 let trolejbusů

Na Klatovsku v prosinci vyjede GW Train Regio

PLZEŇSKÝ KRAJ - Dopravce GW Train Regio načne od prosince zajišťovat provoz na tratích z Klatov do Horažďovic, respektive do Domažlic. Nasazovat tady bude jednotky RS1 od švýcarské společnosti Stadler.

Nízkopodlažní vlaky, které budou v designu Plzeňského kraje, tady začnou jezdit na základě výběrového řízení uskutečněného v roce 2021...


Nové vlaky začnou pravidelně jezdit od prosince (27. října 2023, Plzeňský kraj)

Od letošního 10. prosince začne na lince P11 z Horažďovic přes Sušice do Klatov, a P23 z Domažlic do Klatov provozovat osobní vlaky dopravce GW Train Regio. Provoz je zajištěn na základě smlouvy, která je výsledkem nabídkového řízení z roku 2021. Na tratích budou v provozu vozidla RS1 Stadler odpovídající moderním požadavkům na komfortní cestování, designově odpovídají barvám Plzeňského kraje. Vozidla dále splňují požadavky na design Plzeňského kraje, a to jak v interiéru, tak exteriéru. "Jedná se tak o další výkony na území Plzeňského kraje, které jsou zadány na základě transparentní otevřené soutěže," uvedl Pavel Čížek, náměstek hejtmana pro oblast dopravy.

Od té doby se dopravce na zahájení provozu intenzivně připravuje a konzultuje veškeré kroky s Plzeňským krajem a společností POVED, která je organizátorem dopravy v Plzeňském kraji. "Dopravce je opravdu velmi aktivní a od roku 2021 s námi řeší veškeré detaily týkající se spuštění provozu," dodala ředitelka společnosti POVED Zdeňka Kmochová. Plzeňský kraj klade důraz na vysokou kvalitu veřejné dopravy na celém svém území. V současnosti jsou provozovány na většině páteřních tratí nové elektrické jednotky RegioPanter odpovídající požadavkům jednadvacátého století.


Moderní nízkopodlažní vlaky RS1 od Stadlera (27. října 2023, Plzeňský kraj)

"Plzeňskému kraji však nejsou lhostejné ani venkovské oblasti a chce postupně podobný komfort zavést i na tratích regionálních," upřesnil Pavel Čížek. Součástí uzavřené smlouvy jsou proto široké požadavky na kvalitu vozidel, která budou na lince provozována. Uzavřené smlouvě vyhovují vozidla RS1 Stadler, která odpovídají současným požadavkům na moderní cestování veřejnou dopravou. Jedná se o západoevropské vozidlo, původem konstrukčně ze Švýcarska, které je schváleno pro provoz na české železniční síti a má výrazně lepší parametry než motorový vůz řady 810 či jednotka Regionova, které můžeme na uvedených linkách na vlacích potkat dnes.

"Vozidla RS1 Stadler pro Plzeňský kraj jsou částečně nízkopodlažní, vybavená moderním bezbariérovým WC, zásuvkami pro drobnou elektroniku či možností wi-fi připojení pro cestující," řekl Peter Bosáček, předseda představenstva společnosti GW Train Regio. Vozidla mají také výrazně lepší jízdní vlastnosti, což umožňuje lépe dosahovat vybrané přípoje v Horažďovicích předměstí na osobní vlaky směr Plzeň, což v minulosti vlivem nasazení původních vozidel nebylo možné v takové míře. Maximální konstrukční rychlost vozidel je až 120 km/h a zejména senioři či rodiče s dětmi a kočárky ocení rozsáhlou nízkopodlažní část vozidla.


Nové vlaky jsou provedeny v designu kraje (27. října 2023, Plzeňský kraj)

Dopravce bude také v rámci smlouvy provozovat kontaktní místa IDPK v Horažďovicích, Sušici a Klatovech. "Kromě běžného odbavení, jak ho známe ze současných pokladen, budou v těchto místech nově poskytovány i kompletní služby Plzeňské karty," dodal člen představenstva společnosti GW Train Regio Pavel Faugner. Na obou uvedených linkách bude dále platit přívětivý tarif Integrované dopravy Plzeňského kraje, běžný cestující by změnu dopravce kromě lepšího vozidla a širších služeb kontaktních míst neměl prakticky vůbec zaznamenat.

"Díky tomu, že Plzeňský kraj vybírá dopravce v soutěži, máme jistotu, že pro občany kraje zajistíme služby s nejlepším poměrem cena/výkon, tedy že dokážeme zajistit služby velice kvalitními vozidly za cenu přijatelnou pro krajský rozpočet," uzavřel náměstek hejtmana Pavel Čížek. Kraj tak od prosincové změny jízdních řádů zaplatí za jeden vlakový kilometr zhruba 165 korun. Oproti současnosti je to rozdíl více než 30 korun za každý ujetý kilometr a roční úspora pro Plzeňský kraj více než 20 milionů korun ročně při významném nárůstu zvýšení kvality nabízených služeb.


Nechybí ani velké označení Plzeňského kraje (27. října 2023, Plzeňský kraj)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!