Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Přívalové srážky v červnu
zaplavily řadu tratí

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

 Na Most Inteligence
se provoz vrátí v létě

 V Hradci oslavili důstojně
výročí 75 let trolejbusů

RegioSpider vyjede u Benešova či Nymburku

STŘEDOČESKÝ KRAJ - Cestující na jihu a východě Středočeského kraje budou již brzy cestovat v pohodlných motorových vozech RegioShuttle RS1. Jednotky RegioSpider nabízí klimatizovaný interiér, bezbariérový nástup či wifi.

Díky řešení s dvounápravovými podvozky mají klidnější a měkčí jízdu, než starší motorové vozy řady 809, 810 nebo jednotky RegioNova...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

"Našim občanům chceme nabídnout kvalitní cestování i na méně frekventovaných tratích ve východní a jižní části kraje. Proto Rada Středočeského kraje přijala 8. června letošního roku usnesení, které má v příštích letech zajistit náhradu starých nepohodlných vlaků moderními klimatizovanými a bezbariérovými soupravami na prakticky všech provozovaných regionálních tratí ve Středočeském kraji. Vedle moderních RegioFoxů nebo RegioPanterů se tak na tratích v našem regionu objeví další typ vlaku, který splňuje požadavky 21. století na pohodlné cestování do škol, zaměstnání, k lékaři nebo za sportem a zábavou," řekl Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.

Na začátku září České dráhy uzavřely kupní smlouvu na dalších 16 motorových vozů RegioShuttle RS 1 u zahraniční společnosti Heros určených pro Středočeský kraj. "Další vozy až do plánovaného počtu 34 kusů jsme již dílem koupili a dílem jejich nákup nyní připravujeme. Jde o vozy, které už jezdily v Německu a velmi dobře splňují požadavky na provoz na neelektrifikovaných nebo méně frekventovaných tratích. Před uvedením do provozu projdou kompletní obnovou, dosazena budou nová bezbariérová WC, palubní wifi síť, elektrické zásuvky 230 V a USB porty pro dobíjení cestovní elekroniky a další vybavení, které je nezbytné pro provoz v České republice," řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Jiří Ješeta.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

"Vozy chceme uvádět do provozu na středočeských tratích už od druhé poloviny příštího roku. První z nich zamíří na spoje kolem Benešova u Prahy a nahradí tam například motoráky řady 810 a 809. Od roku 2025 budeme pokračovat v jejich postupném uvádění do provozu na tratích na Mladoboleslavsku, Nymbursku a Kolínsku," dodal Ješeta. V cílovém stavu se předpokládá nasazení na tratě z Benešova u Prahy do Vlašimi či přes Olbramovice do Sedlčan i z Olbramovic do Tábora. Objeví se ale i na trati z Kutné Hory do Zruče nad Sázavou či na tratích Pečky - Kouřim, Nymburk - Poříčany, Nymburk - Jičín, Nymburk - Mladá Boleslav - Turnov a Mladá Boleslav - Libuň. Obslouží některé spoje na tratích z Mladé Boleslavi do Mělníka nebo z Kolína do Nymburka a Kutné Hory.

Motorové vozy RegioShuttle RS1 vyráběla společnosti ADtranz, později Stadler Rail, v letech 1996 až 2013. Na vývoji se podílela i pražská společnost VUKV. Vyrobeno bylo zhruba 500 vozů pro provoz v Německu a v Česku. Vozy s délkou zhruba 25 metrů a hmotností 43 tun pohánějí dva motory, každý podle provedení s výkonem od 257 do 265 kW. To je více než dvojnásobek oproti jednotkám RegioNova. Navíc poháněny jsou všechny čtyři nápravy. Maximální rychlost vozů je 120 km/h a počet míst k sezení se pohybuje podle provedení, nejčastěji je to kolem 70 sedadel.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Podstatná část podlahy vozu včetně nástupních prostorů, tedy zhruba 65%, je v nízkopodlažním provedení v úrovni moderních nástupišť. "To umožňuje snadný nástup osobám se sníženou schopností pohybu a orientace včetně osob na vozíku. Vozidla jsou připravena na osazení zařízení ETCS, čímž budou moct být provozována i v dalších letech, kdy se bude zvyšovat množství tratí s výhradním provozem ETCS," podotkl závěrem tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy nazvaly tento typ vozů jako RegioSpider proto, že zdolávají snadno také nejstrmější železnici u nás z Tanvaldu do Kořenova. První vozy zařadily do provozu v roce 2011. Díky nákupu dalších vozů již dříve používaných v Německu se postupně rozroste počet RegioSpiderů na více než stovku vozidel. V provozu jsou v Libereckém a Pardubickém kraji a také na Vysočině. Další vozy jsou postupně uváděny do provozu nebo v příštích letech budou nasazeny na tratě v Ústeckém, Libereckém, Plzeňském, Středočeském a Pardubickém kraji. Nahradí především motorové jednotky řady 814 a motorové vozy 810/809.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!