Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Od 10. prosince se rozšíří mezinárodní vlaky

ČESKÁ REPUBLIKA - V mezinárodním jízdním řádu Českých drah pro rok 2024 se rozšíří nabídka spojů k našim sousedům. V plánu je více spojů do Polska, četnější bude spojení z Moravy do Vídně a změny se dotknou noční dopravy.

V průběhu roku 2024 je plánované nasazení prvních nových netrakčních jednotek ComfortJet. To umožní vyřadit z vlaků dálkové dopravy další starší osobní vozy...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Od prosince plánují České dráhy změny v mezinárodní dopravě, která se ale částečně dotkne i vnitrostátní dopravy. "ComfortJety chceme nasadit v rámci zkušebního provozu s cestujícími nejprve na spoje mezi Prahou a Ostravou a z Ostravy přes Prahu do Františkových Lázní. Ve druhé fázi plánujeme jejich provoz na spojích Berliner z Prahy do Berlína, což by mohlo být už během roku 2024. Záležet bude na dodání potřebného počtu vlaků a dodání nezbytných schválení výrobním konsorciem Siemens - Škoda. ComfortJety budeme provozovat nejprve v přechodném řazení bez řídicích vozů a doplněné o klasické restaurační vozy," řekl Jan Ješeta, náměstek generálního ředitele Českých drah Jiří Ješeta. 

Díky nasazení desítek úplně nových vozů v dálkové dopravě začnou České dráhy vyřazovat větší počet starších osobních vozů také v tomto segmentu dopravy. "V rychlících a dalších dálkových vlacích je nahradíme moderními klimatizovanými vozy klasické stavby se službami, jako jsou palubní wifi nebo elektrické zásuvky pro napájení cestovní elektroniky," doplnil Ješeta s tím, že vozy typu UIC-Y však ještě zůstanou k dispozici jako záloha a pro posilování pravidelných vlaků nebo pro sezónní dopravu.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/archiv)

Ve vnitrostátní dálkové dopravě nedochází k významným změnám. Největší novinkou bude během roku 2024 nasazení jednotek ComfortJet do zkušebního provozu s cestujícími na vybrané spoje InterCity mezi Prahou a Ostravskem a na pár vlaků Bohumín - Praha - Františkovy Lázně. Jednotky budou v dočasném řazení bez řídicího vozu. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů ComfotJet do provozu bude pokračovat postupné vyřazení starších vozů a jejich náhrady modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek provozovaných jednotkami ComfortJet.

Dále dojde i k mírnému zkrácení cestovních časů vlaků SC Pendolino z Ostravy-Svinova do Prahy hlavního nádraží o zhruba 12 minut na 3 hodini a 1 minutu. O dvě, respektive čtyři minuty na 1 hodinu a 38 minut se zkrátí cestovní doba mezi Prahou a Českými Budějovicemi a naopak mezi Prahou a Plzní se kvůli modernizaci dalších úseků koridoru kolem Berounky prodlouží jízdní doby. Například u vlaků InterCity to bude o 5, respektive 8 minut na 1 hodinu a 23 minut v obou směrech.


Ilustrační foto (2020, Vlčoun/Filip Vlček)

Rozšířena bude nabídka spojení do Polska přes Bohumín o dva páry nových spojů. Jeden pár vlaků představuje spoj EC Danubius Wien - Břeclav - Bohumín - Kraków a zpět, který doplní nabídku spojení mezi Rakouskem a Polskem po hlavní trase přes Břeclav, Hodonín, Otrokovice, Přerov, Hranice na Moravě a Ostravu. Ve směru do Polska pojede v odpoledních hodinách a ve směru do Rakouska dopoledne. Druhý pár nových vlaků pojede v trase z Bohumína v 19.35 hodin do Wroclawi a následně zpět v 6.25 hodin do Bohumíně, bude navazovat na vlak EC Danubius. Od prosince 2024 se pak připravuje další rozšíření spojení mezi Českem a Polskem o čtyři páry vlaků EC v trase Praha - Letohrad - Wroclaw - Gdynia.

Díky přesměrování vlaků z letošní odklonové trasy přes Falkenberg/Elster na kmenovou hlavní trať Dresdnerbahn přes Elsterwerdu dojde ke zrychlení vlaků mezi Drážďany a Berlínem. Díky tomu se zkrátí cestovní časy mezi Prahou a Berlínem o 15, respektive 18 minut a cestovní časy se vrátí na 4 hodiny a 18 minut. V průběhu jízdního řádu 2024 by mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner. Jednotky budou doplněny o restaurační vůz klasické stavby.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Spoj EC Danubius Kraków - Wien - Kraków doplňuje nabídku přímého spojení ze severní a střední Moravy do Vídně a zpět. V jízdním řádu 2024 bude mít Ostrava s Vídní spojení už 5 páry denních vlaků s cestovní dobou mezi oběma aglomeracemi pod 3 hodiny. Díky četným přípojům z vídeňského hlavního nádraží na letiště Schwechat získává Ostrava také kvalitní a četné spojení k leteckým spojům startujícím z rakouské metropole. Rozšiřuje se dosavadní provoz vlaků Silva Nortica Praha - Tábor - Gmünd (NÖ) - Wien o pár vlaků v pracovní dny, který odjíždí z Prahy ve tři čtvrtě na osm ráno a do Vídně přijede po 13.00 hodině a opačným směrem pojede kolem třetí odpoledne a do Prahy přijede po osmé večer. V současnosti jezdí tento vlak pouze o víkendech.

České dráhy v kooperaci se zahraničními partnery nabídnou v jízdním řádu 2024 stabilní rozsah noční dopravy. Praha bude mít přímé noční spojení s Curychem, Krakovem a Varšavou, severním a východním Slovenskem, s Bratislavou a Budapeští. Nadále budou provozovat také dva nejdůležitější středoevropské uzly noční dopravy v Bohumíně a v Břeclavi, kde dochází k sestavě nočních vlaků a přeřazení přímých lůžkových a lehátkových vozů. České dráhy se tak budou podílet na provozu vlaků EuroNight Chopin Warszawa - München v úseku Bohumín - Břeclav a nighjet Graz - Berlin v úseku Břeclav - Děčín včetně provozu různých přímých vozů.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!