Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Škody na železnici
půjdou do stovek milionů

 Elektrobusy se rozjedou
ve Frýdku-Místku

 Konvoj Ostravou připomněl
výročí 130 let provozu MHD

 Na lince do Kralup jezdí
již čtyři RegioPanteři

ČD přepraví ročně až tři čtvrtě milionu cyklistů

ČESKÁ REPUBLIKA - Vlaky Českých drah jsou hojně využívány cyklisty. Nejvíce jich jezdí v Praze a ve Středočeském kraji, vysoký počet cyklistů pak dopravce eviduje na jižní Moravě a v jižních Čechách nebo v okolí Ohře.

Zatímco během letního průzkumu trvajícího jeden a půl týdne vlaky přepravily 55 tisíc cyklistů, celoročně hovoříme o tři čtvrtě milionech cyklistů...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

České dráhy evidují trvalý zájem o přepravu jízdních kol ve svých spojích. Nyní přepravují zhruba stejný počet cyklistů jako před pandemií Covidu, což je ročně okolo tři čtvrtě milionu zákazníků. Dopravce nabízí přepravu jízdních kol prakticky ve všech spojích po celý rok. Letos o prázdninách České dráhy navíc uskutečnily specializovaný přepravní průzkum zaměřený na cestování s jízdními koly. "Během jeden a půl týdne na přelomu července a srpna jsme přepravili zhruba 55 tisíc cyklistů. Největší zájem o cestování s kolem trvale sledujeme v pražské aglomeraci. V Praze a ve Středočeském kraji nastupuje víc jak třetina všech cyklistů. Za nimi následují Jihomoravský a Jihočeský kraj," uvedl náměstek generálního ředitel Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta. 

Poptávku po přepravě jízdních kol v jednotlivých regionech a na konkrétních tratích podstatně ovlivňuje řada faktorů, jako jsou například hustota osídlení, rozvoj cyklistické infrastruktury, obliba výletních a prázdninových míst nebo rozsah dopravy zajišťovaný dopravcem v příslušném kraji. "Nejvíc kol jsme v době sčítání vozili na tratích podél Berounky, Labe, Vltavy, Ohře, Svitavy, Moravy, Dyje nebo do oblasti Beskyd. Jednotlivé velmi dobře obsazené spoje mířily do Kořenova a Harrachova na pomezí Jizerských hor a Krkonoš. Během týdenního sčítání jsme zaznamenali více než tisíc přepravených kol na 25 tratích v různých místech republiky," vyjmenoval pak konkrétní případy Ješeta.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Mezi ty nejvytíženější tratě patří železnice vycházející z Prahy ve směru Kolín, Benešov u Prahy, Beroun, Kralupy nad Vltavou, Lysá nad Labem a také Posázavský pacifik. Další oblíbené tratě vycházejí z Brna a směřují do údolí Svitavy u Blanska a Svratky u Tišnova a také pod Pálavu a na Břeclavsko. Na severu je oblíbená trať Opava - Ostrava - Český Těšín a tratě z Ostravy směřující do Beskyd. Na východě Čech využívají cyklisté nejvíc spojení Pardubic, Hradce Králové a Jaroměře, v Jihočeském kraji trať z Veselí nad Lužnicí do Třeboně a Českých Velenic a na západě republiky trať Cheb - Karlovy Vary. Tam jezdí oblíbený sezónní spoj Cyklo Ohře.

Vytížení tratí v době sčítání kopírují také cyklisty nejvíce obsazené spoje, které obsluhují uvedené tratě. Mezi výjimky, které se dostaly mezi cyklisty nejoblíbenější osobní vlaky, patří také několik spojů Liberec - Tanvald - Harrachov - Szklarska Poręba a dopolední spěšný vlak z Hradce Králové do Letohradu. V dálkové dopravě patří mezi oblíbené spoje Moravan, Slovácký expres, Berounka, Svitava a Silva Nortica s Lužnicí. Z mezinárodních spojů pak vlaky Jižní expres a Vindobona do Rakouska do blízkosti Dunajské cyklostezky. Národní dopravce neustále rozšiřuje a vylepšuje své služby pro cyklisty. Moderní vlaky jsou proto vybaveny velkými prostory pro uložení jízdních kol. Novinkou v moderních vlacích je pak možnost dobíjet během cesty baterie elektrokol.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!