Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Jednotky railjet vjely do další servisní obnovy

ČESKÁ REPUBLIKA - Po najetí dalšího zhruba 1,2 milionu kilometrů začala třetí velká obnova v životním cyklu jednotek railjet Českých drah. Těch má dopravce celkem sedm a vypravuje je na mezistátní spoje.

Obnovy českých railjetů se provádějí společně s rakouskými vlaky v závodě ÖBB Technische Services GmbH ve vídeňské čtvrti Simmering...


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

"Vlaky railjet jsou mezi našimi zákazníky velice oblíbené a v provozu jsou velmi intenzivně využité. Každá jednotka ujede denně v průměru přes tisíc kilometrů. Není tedy žádným překvapením, že po zhruba 9 letech od uvedení do pravidelného provozu má každá z našich jednotek najeto zhruba 3,5 milionu kilometrů a dosáhnou tak v letošním roce předepsaný kilometrický proběh pro přistavení do dílen k plánované vyvazovací obnově R2," řekl náměstek generálního ředitele Českých drah pro servis Michal Kraus.

Vyvazovací oprava je zaměřena na obnovu cyklicky namáhaných částí vozidel a částí, u kterých je výrobcem přesně předepsaná životnost určených celků, například v podobě najetí určeného maximálního počtu kilometrů. Jde především o revizi a výměnu předepsaných součástek pojezdu, výměnu celistvých kol, výměnu semipermanentního tyčového spřáhla a dalších prvků souvisejících s bezpečností provozu a cestujících. Probíhají také opravy interiéru a zevrubné prohlídky včetně předepsaných servisních úkonů na dalších konstrukčních celcích, jako jsou centrální zdroj energie, klimatizace, dveře, uzavřený systém WC a podobně.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Vyvazovací obnova R2 celého sedmivozového railjetu v Rakousku včetně přepravy vlaku do a z dílen trvá přibližně 3 týdny a zakončena je zkušební jízdou rychlostí až 250 km/h. Přeprava jednotek určených k revizi probíhá na pravidelných spojích railjet mezi Prahou a Vídní, což představuje mimořádné spojení dvou netrakčních jednotek s jednou lokomotivou Taurus do jednoho vlaku o délce skoro 400 metrů a hmotnosti přibližně 750 tun.

Už proběhla vyvazovací obnova stupně R2 na jednotce číslo 003, která se dnes vrací zpět do pražského depa. Během první poloviny roku budou probíhat obnovy R2 u dalších šesti jednotek. Railjety Českých drah jsou v provozu především na lince Vindobona Praha - Brno - Wien - Graz, ale obsluhují i jeden pár spojů v trase Graz - Wien - Brno - Praha - Berlin a z provozních důvodů se v minulosti objevily i na dalších spojích, například mezi Prahou a Ostravou. Všech sedm jednotek dohromady má v současnosti najeto více než 24,5 milionů kilometrů. Tato vzdálenost představuje například 32 zpátečních cest na Měsíc.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!