Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Hranice by měly mít moderní vlakový terminál

HRANICE NA MORAVĚ - Vysokorychlostní železnici s tou klasickou má v budoucnu propojit moderní terminál. Správa železnic proto vyhlásila architektonickou soutěž s cílem zvýšit mobilitu obyvatel regionu.

Součástí soutěže je také ideová část, která se zaměřuje na širší okolí terminálu včetně území mezi nádražím a plánovaným obchvatem Hranic...


Ilustrační foto (20. září 2014, Vlčoun/Filip Vlček)

Hranice na Moravě získají moderní přestupní uzel, který propojí vysokorychlostní i konvenční železnici s autobusovou dopravou. Právě vyhlášená architektonická soutěž Správy železnic se zaměřuje také na urbanistickou koncepci a environmentální aspekty s cílem zvýšit mobilitu obyvatel regionu. Soutěž je vyhlášená jako anonymní, jednofázová a otevřená. Její účastníci mají za úkol zpracovat architektonicko-urbanistický návrh nového terminálu Hranice na Moravě a souvisejících objektů.

Tyto stavby budou koordinovány s úsekem vysokorychlostní trati VRT Moravská brána spojujícím Brodek u Přerova s Ostravou. Projektová část soutěžního návrhu zahrne budovu terminálu, která bude sloužit pro vlakové i autobusové nádraží. Její součástí jsou také přístupy na nástupiště a parkoviště. Na přilehlém autobusovém nádraží budou architekti kromě nástupiště a jeho zastřešení řešit také místa pro nabíjení autobusů a jejich odstavení. Určí rovněž podobu veřejného prostranství a zeleně v okolí terminálu.


Ilustrační foto (nedatováno, Vlčoun/Filip Vlček)

Součástí soutěže je také ideová část, která se zaměřuje na širší okolí terminálu včetně území mezi nádražím a plánovaným obchvatem Hranic. Cílem je přirozeně propojit nové nádraží s městem, identifikovat další potenciál okolí a připravit se tak na jeho budoucí rozvoj. Koncept představuje zásadní krok k posílení mobility a dostupnosti dopravy pro obyvatele Olomouckého i Moravskoslezského kraje i k udržitelnému rozvoji celého regionu.

Podle studie proveditelnosti by se měla kapacita terminálu do roku 2050 blížit k deseti tisícům osob ve všední den. Díky jeho strategickému umístění namísto stávající nádražní budovy dojde k propojení vysokorychlostní a konvenční železnice i autobusové dopravy pod jednou střechou. Tím se cestujícím výrazně usnadní přestupy mezi autobusy, vysokorychlostními spoji do Olomouce, Ostravy, Brna i vlaky do Valašského Meziříčí a dále na Slovensko.


Ilustrační foto (20. září 2014, Vlčoun/Filip Vlček)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!