Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Opravy nádraží i tratě na Teplicku už skončily

TEPLICE - Správa železnic slavnostně ukončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku.

Součástí velkých stavebních prací byla také rekonstrukce železniční tratě mezi Teplicemi a Ústím nad Labem, v Krupce pak vznikla nová zastávka...


Novotou zářící budova nádraží v Teplicích (březen 2024, Správa železnic)

Stavební práce na teplickém nádraží začaly v srpnu 2022, celkové náklady dosáhly 325 milionů korun. Jde přitom o první fázi rekonstrukce, druhá, která zahrne vnitřní prostory, je aktuálně v přípravě. Budova teplického nádraží slouží cestujícím od roku 1858. "Jde o ojedinělou ukázku novorománského slohu na české železnici. Proto stavbaři ve spolupráci s památkáři a restaurátory vrátili budově její podobu z poloviny 19. století. Po dokončení první etapy rekonstrukce nás čeká etapa druhá, během které dojde k obnově interiéru budovy a také k vybudování nových parkovacích ploch tak, aby nádraží mohlo plně sloužit veřejnosti," podotkl ministr dopravy Martin Kupka.

Dělníci provedli celkovou renovaci střechy a fasády, současně vyměnili okna a dveře. Speciálně na zakázku se vyrobily vstupní dveře. V suterénu pak došlo k úpravě rozvodů vzduchotechniky a elektroinstalace. "Nedílnou součástí prací byla rekonstrukce prvního nástupiště, které přiléhá k nádražní budově. Zde prošly renovací veškeré plochy, na místo už se vrátily i zrepasované litinové sloupy historického zastřešení," dodal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.


Zrekonstruované první nástupiště teplického nádraží (březen 2024, Správa železnic)

Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra. Celkové investiční náklady první etapy dosahují 325 475 475 Kč, cena stavebních prací aktuálně činí 238,5 milionu korun. Projekt je navržen ke spolufinancování Evropskou unií z prostředků Nástroje pro oživení a odolnost. Pro druhou etapu prací, během které dojde k opravě vnitřních prostor historické budovy, se v současnosti dokončuje projektová dokumentace. K renovaci historicky cenných budov přistupuje Správa železnic citlivě a v úzké koordinaci s památkáři. Objektům vrací jejich původní podobu, klade při tom důraz na výběr správných materiálů, například při výrobě replik jednotlivých architektonických prvků. 

Dělníci pracovali také na trati k Ústí nad Labem

Celkovou obnovou ale procházela nejen rozlehlá budova stanice Teplice v Čechách, ale také trať ve směru na krajskou metropoli Ústí nad Labem. Obyvatelé podkrušnohorské Krupky díky tomu získali novou zastávku s moderními přístřešky, která nabízí pohodlný a bezpečný nástup do vlaků. Navíc se zrekonstruovala stanice Bohosudov a navazující úseky do Teplic a do Chabařovic. Stavba probíhala od roku 2020, její celkové náklady dosáhly bezmála dvou miliard korun.


Nová zastávka v Krupce - Bohosudově (březen 2024, Správa železnic)

Rekonstrukcí prošlo přibližně 5 kilometrů dvoukolejné trati v úseku od Chabařovic po Teplice, a to včetně stanice Bohosudov. Ta už přestala sloužit cestujícím, její nádražní budova se nyní využívá jako technologický objekt. Stavbaři naopak vybudovali novou zastávku Krupka-Bohosudov. Stejně jako nedaleký Proboštov nabízí zvýšená nástupiště v úrovni podlahy moderních vlaků. Obnovilo se rovněž zabezpečovací a sdělovací zařízení, trakční vedení, venkovní osvětlení a elektrický ohřev výhybek. Traťová rychlost se díky rekonstrukci zvýšila až na 135 km/h, tím došlo ke zkrácení jízdních dob vlaků.

"Přínosem z hlediska bezpečnosti je pak náhrada přejezdu v teplické ulici Emílie Dvořákové silničním podjezdem," doplnila výčet prací tisková mluvčí Správy železnic Nikola Eberl Friebová. Celkové investiční náklady akce dosáhly 1,9 miliardy korun, zhotoviteli těchto prací byly společnosti Chládek & Tintěra, AŽD Praha a Elektrizace železnic Praha. "Projekt Rekonstrukce železniční stanice Bohosudov byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava 2014 až 2020," uzavřela mluvčí s tím, že příspěvek EU může dosáhnout až 1,2 miliardy korun. 


Nový nadjezd přes ulici Emilie Dvořákové v Teplicích (březen 2024, Správa železnic)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!