Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

ČD investují miliardy do nových servisních hal

ČESKÁ REPUBLIKA - Přes 12 miliard korun hodlají v následujících letech proinvestovat České dráhy do rozvoje servisního zázemí. Více než 6 miliard bude investováno do nových opravárenských hal a do jejich rekonstrukcí.

Do roku 2031 pak dopravce hodlá investovat do výstavby čtyř úplně nových hal údržby napříč republikou a dalších šest hal se rozšíří a zmodernizuje...


Nová moderní servisní hala v Plzni (nedatováno, České dráhy)

"Servis a péče o železniční kolejová vozidla je třetí pilíř našeho podnikání vedle osobní a nákladní dopravy. Naším cílem je zajistit ve spolupráci s vhodnými partnery komplexní péči o naše vozidla a nabídnout provoní údržbu i periodické obnovy také dalším vlastníkům vozidel v Česku a v zahraničí. První zakázky na servisování vozidel v našich provozech už máme. Jsou to například elektrické jednotky Moravia Jihomoravského kraje nebo se staráme o motorové jednotky hned několika dopravců na Liberecku. Tento segment podnikání máme zájem dál rozšiřovat a podporovat, proto chceme investovat do jeho rozvoje do roku 2031 víc než 12 miliard korun," řekl generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

České dráhy v současnosti provozují zhruba dva tisíce hnacích vozidel a skoro 1 800 osobních vozů. Díky rozsáhlému programu modernizace, který počítá s investicemi v příštích 10 letech v objemu přes 160 miliard, nahradí množství dříve tradičních vozidel nové jednotky. Další desítky až stovky vozidel v osobní i v nákladní dopravě provozují v Česku ostatní dopravci. "Musíme s obnovou vlaků investovat do servisního zázemí a technologií, které nám umožní naplno využívat výhody jejich konstrukce, jako jsou například výměnný systém komponentů nebo vzdálená diagnostika a přenos dat o závadách mezi vozidly a depem," doplnil pak náměstek generálního ředitele ČD Michal Kraus. 


Hala v brněnských Maloměřicích (nedatováno, České dráhy)

České dráhy se musí přizpůsobit také jinému charakteru vozidel a organizaci provozu. "Jednotlivé vozy nahrazují ucelené jednotky a také při údržbě souprav sestavených z konvenčních vozů se postupně prosazují postupy obvyklé právě pro ucelené jednotky. Budeme stále méně pracovat s jednotlivými vozy, pro které jsme mohli použít původní haly nebo rotundy. Nyní budeme potřebovat více dlouhých průjezdných hal, ve kterých uděláme servisní prohlídky i větší opravy najednou na celé několikavozové jednotce," podotkl Kraus.

České dráhy se zaměří na stavbu nových hal tam, kde nejsou vhodné prostory pro modernizaci. V lokalitách vybavených již vhodnými halami proběhne jejich rozsáhlá modernizace a rozšíření pro současné potřeby provozu. Investice budou směřovat také do stavby a modernizace myček železničních vozidel, hygienických kolejí a technologického zázemí. "Všechny investice se budou vyznačovat přísnou ochranou životního prostředí a trendy v oblasti uhlíkové neutrality. Budou vybaveny fotovoltaickými články a vodní hospodářství bude využívat dešťovou vodu. U myček počítáme s technologií recyklace vody, díky které budou naše myčky šetrné k vodním zdrojům," pokračuje v popisu investic Michal Kraus.


Nové oblastní centrum údržby v Plzni (nedatováno, České dráhy)

Vhodná konstrukce objektů omezí tepelné úniky a k jejich vytápění využijeme tepelná čerpadla. Cílem Českých drah je získat energeticky úsporné opravárenské haly s nízkými náklady na provoz a s vysokým přínosem pro ochranu našeho životního prostředí a klimatu. Vedle stavebních investic jsou v letech 2024 až 2031 v plánu investice do strojního zařízení a technologií ve výši zhruba 1,5 miliardy korun. Jedná se například o konverze napájecí soustavy z 3 kV DC na 25 kV 50 Hz AC či výstavbu vysokonapěťové zkušebny v Bohumíně a její modernizaci v Praze.

Už v letos v květnu začne stavba nové haly údržby v Chebu, v Praze už začala obnova vjezdové skupiny Centra údržby Praha jih a ve stejném místě by měla do konce roku začít modernizace technologie myčky. Ve fázi realizace je rozšíření haly v Šumperku a letos by měla začít také stavba nové haly v Havlíčkově Brodě. Některé nové objekty již byly uvedeny do provozu. Například v roce 2021 byla dokončena moderní hala údržby v Brně-Maloměřicích, v roce 2022 hala v Plzni a v roce 2023 byla zprovozněna nová železniční myčka v Havlíčkově Brodě.

Čtěte také...
Oprava Centra údržby v Michli již odstartovala (vydáno 27. března 2024)
První etapa rekonstrukce ONJ v Praze skončila (vydáno 11. prosince 2023)
ČD dokončily stavbu opravárenské haly v Brně (vydáno 9. března 2021)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Mezi menší investice patří výstavba mycích linek (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!