Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Přívalové srážky v červnu
zaplavily řadu tratí

 Za jízdné v noční MHD
neplatí pětina lidí

 Na Most Inteligence
se provoz vrátí v létě

 V Hradci oslavili důstojně
výročí 75 let trolejbusů

Modernizace nádraží v Pardubicích již skončila

PARDUBICE - Cestující v Pardubicích už mohou využívat moderní nástupiště, která jsou pohodlně dostupná výtahy a eskalátory. Některé vlaky navíc začnou zajíždět na novou zastávku, která je blíž centru města.

Modernizace začala v září 2020, náklady dosáhly na téměř 6,36 miliard korun. Na dalších 74 milionů korun vyšla výstavba zastávky Pardubice centrum...


Nově dokončené pardubické nádraží (27. května 2024, Správa železnic)

Pardubické hlavní nádraží leží na frekventovaném koridoru z Prahy na Moravu. Denně zde zastaví stovky dálkových a regionálních vlaků. "Chceme, aby cesty vlakem byly rychlejší a spolehlivější, proto do železnice investujeme. Rekonstrukce pardubického uzlu je významná nejen v kontextu Česka, ale i celé Evropy, protože tudy projíždí mezinárodní vlaky. Díky stavbě se navíc podařilo také propojit dvě doposud oddělené části města. Stavba zlepší život cestujícím, kteří Pardubicemi jen projíždí, ale i místním," řekl při slavnostním otevření nádraží předseda vlády Petr Fiala.

Zrekonstruovaná jsou všechna stávající nástupiště, navíc k nim přibylo jedno nové. Jejich délka se pohybuje od 124 do 436 metrů. Správa železnic současně zrenovovala zastřešení nástupišť, podpěry trakčního vedení, osvětlení, orientační, informační a kamerový systém, nové jsou majáky a značení pro zrakově postižené. Cestující mají k dispozici designové lavičky a koše. Celkovou obnovou prošly oba podchody, pro přístup k vlakům lze nově využít kromě schodů také výtahy nebo eskalátory. Stejně tak propojují i nástupiště se zastřešenou lávkou, která měří celkem 290 metrů a vede přes celé kolejiště až do sídliště Dukla.


Nově dokončené pardubické nádraží (27. května 2024, Správa železnic)

"Pardubické hlavní nádraží tvoří pomyslnou bránu do celých východních Čech, denně jím projde na dvacet tisíc cestujících. Dlouhodobě rostoucí obliba vlakových linek z Pardubic nejen do Prahy ukazuje, že lidé oceňují rychlost a spolehlivost, kterou železnice nabízí. Modernizace celého uzlu pomůže dále zvýšit její atraktivitu," uvedl poté také ministr dopravy Martin Kupka. Stavbaři provedli kompletní rekonstrukci kolejiště. Provoz vlaků je díky tomu tišší, instalace evropského zabezpečovacího zařízení ETCS navíc umožní zvýšit jejich rychlost na 160 km/h. Dalším přínosem je rovněž zdvoukolejnění úseku ve směru na Rosice nad Labem, který využívají jak vlaky do Hradce Králové, tak i do Chrudimi.

 

Celkové investiční náklady akce s názvem Modernizace železničního uzlu Pardubice činí 6,4 miliardy korun. Projekt je spolufinancovaný Evropskou unií z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Eurovia CS, Chládek a Tintěra, Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.


Nově dokončené pardubické nádraží (27. května 2024, Správa železnic)

Velkou novinkou pro obyvatele a návštěvníky města je nová zastávka Pardubice centrum. "Cestujícím přinese výrazné zkrácení docházkové vzdálenosti do středu města. Provoz na ní zahájíme 9. června, budou sem zajíždět všechny vlaky od Hradce Králové a v dopravní špičce také od Chrudimi," popsal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Novou zastávku tvoří 140 metrů dlouhé oboustranné nástupiště vybavené dvěma přístřešky. Cestující se na zastávku dostanou dvěma bezbariérovými vstupy, a to z podchodu ve Sladkovského ulici a z podjezdu v ulici Jana Palacha. Výstavba zastávky probíhala od loňského září, stavba byla financována ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

Stavební ruch na pardubickém hlavním nádraží ale zcela neutichne. Začíná totiž druhá část rekonstrukce tamní rozsáhlé, památkově chráněné budovy. Po obnově někdejšího hotelu, který dnes slouží jako vzdělávací centrum Správy železnic, přichází na řadu nádražní hala, východní provozní křídlo a západní křídlo s bytovým domem. Stavbaři kompletně zrenovují střechu, fasádu i celý interiér. Tomu se vrátí původní podoba, která však bude odpovídat současným požadavkům cestujících i dopravců. Součástí projektu je také instalace fotovoltaické elektrárny.


Nově dokončené pardubické nádraží (27. května 2024, Správa železnic)

V odbavovací hale se po dokončení stavby zlepší služby pro cestující, současně dojde k úpravě veřejných toalet. Komerční jednotky s ordinacemi a lékárnou budou v přízemí a v 1. patře západního křídla. Bezbariérový přístup zajistí výtah. Východní křídlo bude sloužit pro zajištění drážního provozu. Stavbaři provedou dispoziční úpravy v zázemí zaměstnanců a rozšíří kancelářské prostory. Počítá se i s kompletní rekonstrukcí bytového domu.

Zhotoviteli stavby jsou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Eurovia CZ. Práce budou probíhat za provozu, cestujícím zůstane vždy přístupná část odbavovací haly a potřebné zázemí. Hotovo bude na konci roku 2026. Celkové náklady této etapy stavby dosahují 1,014 miliardy korun a budou financovány ze Státního fondu dopravní infrastruktury. První rok se bude rekonstruovat východní křídlo a polovina haly, následně se bude pracovat na západním křídle a druhé části haly. Jako poslední přijde na řadu bytový dům.


Nově dokončené pardubické nádraží (27. května 2024, Správa železnic)

Železnice teď

Kubova Huť:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!