Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Za tři roky má začít elektrifikace dalších tří tratí

ČESKÁ REPUBLIKA - Elektrické vlaky vyjedou na další tratě. Pro takzvanou prostou elektrizaci totiž Správa železnic vybrala zhotovitele přípravných dokumentací tří úseků v Plzeňském, Středočeském a Jihočeském kraji.

Konkrétně by se tak elektrické jednotky mohly vydat z Klatov do Železné Rudy, z Kralup nad Vltavou do Kladna a ze Zdic do Písku. Práce začnou v roce 2027...


Ilustrační foto (nedatováno, Správa železnic)

Prostá elektrizace spočívá v doplnění trakčních sloupů, natažení troleje a výstavbě pouze zařízení nezbytných pro provoz elektrických vlaků. Nezahrnuje finančně náročné úpravy tratí, které by vyžadovaly dlouhou přípravu, posuzování vlivu stavby na životní prostředí (EIA) a mnohdy složité projednávání přípravných dokumentací. Výstavba trolejového vedení přitom umožní zavedení tišších a ekologičtějších elektrických vlaků na delších trasách.

Elektrizace 49 kilometrů dlouhého úseku Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín umožní prodloužení přímých vlaků z Plzně až na státní hranici s Německem. Tím odpadne nutnost přestupu nebo výměny lokomotiv v Klatovech a zkrátí se tak doba cestování do populárních šumavských středisek. Záměr projektu a dokumentaci pro společné povolení stavby vytvoří společnost SAGASTA. Vlastní realizace prací se předpokládá v letech 2027 až 2029, celkové náklady dosahují výše 1,5 miliardy korun.


Ilustrační foto (nedatováno, Správa železnic)

Společnost SUDOP Praha vypracuje záměr projektu a dokumentaci pro povolení stavby na dvou tratích, které plní důležitou roli zejména v nákladní dopravě. "Trolejové vedení tak získají úseky z Kralup nad Vltavou do Kladna-Ostrovce a z Jenče do Středokluk. Tyto práce navážou na modernizaci a elektrizaci trati Praha - letiště - Kladno," doplnil tiskový mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda s tím, že samotná stavba se plánuje v letech 2027 a 2028, její předpokládané celkové náklady jsou ve výši 430 milionů korun.

Největší délku, plných 90 kilometrů, má poslední úsek vybraný pro elektrizaci, a to mezi Zdicemi a Pískem. Provoz přímých rychlíků z Prahy přes Příbram do Českých Budějovic budou díky tomu moct zajišťovat elektrické soupravy. Projektovou dokumentaci vytvoří SUDOP Praha, práce budou probíhat v letech 2027 až 2029, celkem vyjdou na 2 miliardy korun.


Ilustrační foto (nedatováno, Správa železnic)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!