Do Krnova po povodních již přijely první vlaky
OLOMOUCKÝ KRAJ - Do Krnova dojely od zářijových povodní první vlaky. Zprovoznění dalších úseků v severní části Moravskoslezského a Olomouckého kraje má následovat během několika dní.
Naopak nejdříve v polovině příštího roku bude obnoven provoz vlaků například z Milotic do Vrbna pod Pradědem a nebo z Opavy do Hlučína...
Zaplavené nádraží v Krnově (16. září 2024, FB/Jiří Chlud)
Správě železnic se daří po povodních zprovozňovat další úseky. V úterý odpoledne se vlaky vrátily na frekventovanou trať mezi Krnovem a Bruntálem. "Každý den ji běžně využijí desítky vlaků, obnovení provozu je tak významný moment pro osobní i nákladní dopravu," uvedla tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Do normálního provozu se tak díky tomu budou moci v nejbližších dnech vrátit také Krnovské opravny a strojírny, které po povodních zůstaly odříznuté od návozů vozidel určených k rekonstrukcí.
Úsek mezi Krnovem a Branticemi, odkud se pak dále jezdí na Bruntál a Olomouc, patřil mezi ty, které povodně poškodily výrazněji. Největší rozsah oprav si vyžádal most přes mlýnský náhon v jižní části Krnova. "Voda z něj zcela odplavila koleje, zbyla jen rámová konstrukce mostu. Povodeň zasáhla také samotnou železniční stanici Krnov, poškodila například zabezpečovací zařízení," doplnila pak mluvčí Správy železnic. Fotografie zaplaveného kolejiště krnovského nádraží kolovaly po sociálních sítích.
Poškozená trať v Jindřichově na Moravě (září 2024, Správa železnic)
Na začátku příštího týdne očekává Správa železnic zprovoznění navazujícího úseku z Krnova přes Jindřichov ve Slezsku ke státní hranici s Polskem. Trať z Krnova do Skrochovic směrem na Opavu a také úzkokolejka Třemešná ve Slezsku – Osoblaha budou v provozu od poloviny prosince. "Návrat vlaků na trať Milotice nad Opavou - Vrbno pod Pradědem očekáváme až v průběhu příštího roku, tento úsek voda poškodila velmi výrazně," podotkla Friebová s tím, že nejprve bude nutné obnovit trasu původního koryta řeky Opavy, až pak bude možné začít opravy samotné železnice.
V Olomouckém kraji se blíží obnovení provozu mezi Hanušovicemi a Brannou. Jde o součást rychlíkové spojnice Zábřehu na Moravě a Jeseníku. Vlaky se sem budou moct vrátit v sobotu 30. listopadu. V první polovině příštího roku pak bude obnoven také provoz železniční tratě mezi Opavou a Malými Hošticemi, kde voda odplavila část náspu a poškodila mostní konstrukce. Uvíznuté vlaky z Kravař ve Slezsku byly na přelomu října a listopadu přepraveny po silnici do provozní části sítě. Zářijové povodně poškodily na 60 traťových úseků, v tuto chvíli jich zbývá obnovit přibližně desítka.
Čtěte také...
- Některé tratě se vlaků nedočkají dřív, než za rok (vydáno 6. listopadu 2024)
- Povodně 2024: Voda ničila tratě, cesty i nádraží (vydáno 26. září 2024)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Pohled na výrazně poškozenou trať z Opavy do Kravař (17. září 2024, Správa železnic)