Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Vlaky loni jely s menším zpožděním, než dříve

ČESKÁ REPUBLIKA - Přesnost vlaků loni vzrostla. Načas podle obvyklých evropských měřítek jelo 87,6 procent spojů Českých drah. Bylo to celkem téměř 2,2 milionů vlaků z více než 2,4 milionů sledovaných spojů.

Celkové průměrné zpoždění vlaku bylo jen 2 minuty a 36 vteřin a zpoždění pouze vlivem Českých drah pak bylo v průměru dokonce jen 48 sekund....


Ilustrační foto (9. dubna 2024, České dráhy)

"Loňské plnění jízdního řádu je druhé nejlepší od roku 2016. Oproti roku 2023 jelo na čas o 0,2% více spojů a to představuje v celkových číslech skoro 3 tisíce vlaků navíc. Další zvyšování přesnosti železnice závisí především na vlivech, které nemůžeme ovlivnit. České dráhy jako dopravce se loni podílely pouze na 12,5% ze všech případů zpoždění. Pokud bychom sledovali právě zdržení způsobená jen dopravcem, například jde o závadu na lokomotivě nebo voze, jelo by loni načas dokonce 98,7% našich vlaků. Drtivá většina zdržení je tak mimo náš přímý vliv," řekl Michal Krapinec, generální ředitel Českých drah. O něco více zdržení vlaků připadá na provozovatele dráhy, a to 18%. Jednalo se především o vliv výluk a závad na infrastruktuře.

Celkové průměrné zpoždění vlaku bylo jen 2:36 minuty a zpoždění pouze vlivem dopravce bylo v průměru dokonce jen 48 sekund. Tento údaj představuje hodnoty nejen z cílové stanice, ale také ze stanic a zastávek na celé trase vlaků a vychází z více než 46,5 milionů údajů. Pozitivních výsledků bylo dosaženo také ve spolehlivosti vlaků, kdy bylo odřeknuto nebo nahrazeno autobusy jen 0,78% všech plánovaných spojů. Odřeknutí drtivé většiny z nich bylo také spojeno se zářijovými povodněmi a jejich následky.


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Největší podíl zpoždění, celkem 69,5%, připadá na ostatní vlivy, kam patří například míjení vlaků na jednokolejných tratích, čekání na přípoj tak, aby byly zachovány vazby mezi vlaky a cestující nemuseli čekat desítky minut na další spoj, ale také zpožděný příjezd vlaků ze zahraničí, dopady nepříznivých povětrnostních podmínek nebo zásahy složek integrovaného záchranného systému. Především v posledních dvou případech se navíc jedná o největší zdržení v důsledku až několikahodinového přerušení provozu kvůli popadaným stromům, sesuvům půdy nebo v důsledku činnosti záchranářů a práce vyšetřovatelů po nehodách na přejezdech nebo po sražení osob, které se nezákonně pohybovaly v kolejišti.

Z pohledu jednotlivých měsíců byly vlaky nejpřesnější v únoru, a to 91,8%, dále v březnu s hodnotou 91,6% a v prosinci s údajem 89,8%. Naopak nejméně přesné byly vlaky v září, kdy Česko postihly rozsáhlé povodně a vlaky musely na mnoha místech z preventivních důvodů nebo kvůli poškození infrastruktury dočasně zpomalit. V září jelo včas 82,8 % vlaků. Vliv povodní a odstraňování jejich následků ovlivňovalo jízdní řády ještě také v říjnu a listopadu. Na řadě míst dodnes pak platí pomalejší jízdy, což na přesnosti vlaků nepřidá. 


Ilustrační foto (nedatováno, České dráhy)

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!