V Ostravě vykolejil spěšňák, nikdo se nezranil
OSTRAVA - Komplikace v železniční dopravě způsobilo polední vykolejení spěšného vlaku v Ostravě. Vlak vykolejil předním vozem v prostoru bartovického nádraží, při události se naštěstí nikdo nezranil.
Vyšetřování nehody, která způsobila škodu za 3,4 milionů korun a jejíž příčiny jsou zatím neznámé, si ale vyžádalo omezení železniční dopravy...
Vykolejení spěšného vlaku v Ostravě-Bartovicích (4. února 2025, Drážní inspekce)
K mimořádné události došlo ve stanici Ostrava-Bartovice krátce před půl jednou odpoledne. "Ve 12.22 hodin v železniční stanici Ostrava-Bartovice vykolejil na výhybce spěšný vlak 1615 jedoucí z Ostravy hlavního nádraží do Návsí. Při mimořádné události nebyl nikdo zraněn," informoval tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Vlak vykolejil předním vozem a vyjel ve směru k prvnímu nástupišti bartovického nádraží. Podle Správy železnic nedošlo ke zranění a cestující, kteří byli ve vlaku, jej opustili bez pomoci hasičů. I přesto hasiči na místě zasahovali.
Na místo mimořádné události ale nepřijeli jen hasiči. "Na místě mimořádné události šetří příčiny a okolnosti jejího vzniku čtyři inspektoři Drážní inspekce, která zahájila vlastní šetření této mimořádné události včetně zpracování závěrečné zprávy," doplnil tiskový mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Vykolejení spěšného vlaku v Ostravě-Bartovicích (4. února 2025, Drážní inspekce)
Vykolejení se naštěstí stalo na méně vytížené vícekolejné trati. Po dobu prvotní evakuace a vyšetřování nehody byl zastaven provoz mezi Bartovicemi a Kunčicemi, posléze byl obnoven částečně. Spěšný vlak 1615 z Ostravy-Bartovic do Návsí, a spěšný vlak 1622 posléze z Návsí zpět na ostravské hlavní nádraží byl zcela zrušen bez náhrady, řada osobních vlaků pak jezdila s mírným zpožděním. Provoz se plně obnovit podařilo po zadokumentování nehody a odvozu soupravy v 15.26 hodin.
Škody na místě mimořádné události nejprve nebyly odhadnuty. Posléze web Drážní inspekce uvedl, že prvotní vyčíslení škod dosahuje 3,4 milionů korun. Později bylo také upřesněno, že k ošetření musel být předán strojvedoucí vykolejené soupravy.
Vykolejení spěšného vlaku v Ostravě-Bartovicích (4. února 2025, Drážní inspekce)