Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Czechbus 2014 II.: Solaris nové generace

PRAHA - Solaris, jeden z největších evropských výrobců autobusů vyrábí více než 1300 vozidel ročně. Jako poděkování svým zákazníkům na letošním veletrhu Czechbus představil autobusy nové generace.

Premiéru v České republice měli nové autobusy Solaris Urbino 12 a Solaris Urbino 18 právě na veletrhu Czechbus ve středu 19. listopadu 2014.


Prezentovaný kloubový Solaris Urbino 18 (19. listopadu 2014).

Proč autobusy nové generace a jaké jsou rozdíly? Polský výrobce chce vyjít zákazníkům vstříc inovacemi a zároveň úsporami. Nová generace autobusů se vyznačuje nejen pevnější a odlehčenou karoserií, ale také více prosvětleným interiérem a v neposlední řadě zvýšeným počtem sedadel pro cestující přístupným v nízkopodlažní části.

Nová konstrukce je lehčí a tužší za použití otevřených profilů a ocelových elementů podlahy. Byla přepracována spojení mezi horizontálními a vertikálními profily, která tak jsou mnohem silnější. Vzduchové jímky jsou umístěny v přední střešní části autobusu.


Pohled do světle zeleného interiéru (19. listopadu 2014).

Všechny délkové kategorie doznaly snížení vnější výšky karoserie z 3250 milimetrů na 3100 milimetrů. Prezentovaný Solaris Urbino 12 vykazuje počet sedadel dostupných z nízké podlahy se z 10 míst zvýšil na 16, celková obsaditelnost byla zvýšena ze 104 na 110 osob, naproti tomu byla celková hmotnost snížena z původních 10890 kg na 10170 kg a hlučnost vozidla 74 dB, tedy o 3.2 dB nižší.

V interiéru vozidla byla zachována stejná výška i přes snížení výšky vnější. Naopak dveře má autobus širší (1250 mm) a vyšší (2000 mm) byla zvýšena bezpečnost použitím LED osvětlení po celé délce vozidla.


Prcek, respektive dvanáctimetrové Urbino (19. listopadu 2014).

Sedadlo řidiče je umístěno o 50 milimetrů výše, čímž je umožněn lepší a bezpečnější výhled. Počet míst k sezení pro cestující je závislý na počtu dveří – 3 dveřový autobus disponuje s 33 sedadly, 2 dveřový nabízí 37 sedadel.

Pohon autobusu zajišťuje nabídka dvou typů dieselových motorů splňujících normu Euro VI výrobců Cummins a Daf, každý z nich je nabízen ve třech výkonových variantách.


Interiér je ještě světlejší (19. listopadu 2014).

Karoserie nové generace jsou již nabízeny na trhu v délkových variantách 12, 15, 18 a 18.75 metru a zároveň v modifikacích LE, Cng, Hybrid, Electric a trolejbus. Solaris tak nasadil vysokou laťku v koncepci svých vozidel a snaží se tak dominovat evropskému trhu. V příští reportáži si přiblížíme prezentaci firmy EvoBus.

Ve třetím díle věnovaném veletrhu Czechbus 2014 se blíže seznámíme s prezentovaými autobusy společnosti Setra.


Prezentace Solarisu byla maximálně obsazená (19. listopadu 2014).

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!