Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Z Libeňského mostu v Praze
definitivně zmizely tramvaje

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Nový autobusák ve Zlíně
by měl být do čtyř let

Brno eviduje 45 milionů transakcí Pípni a jeď

BRNO - O tom, že zavedení bezkontaktního odbavení cestujících v rámci služby Pípni a jeď byl dobrý krok, svědčí čísla. Za čtyři roky, po které služba funguje, cestující provedli 45 milionů transakcí v hodnotě přes 700 milionů.

Zcela nejfrekventovanějším dnem byl loňský 20. prosinec, kdy bylo na validátorech provedeno přes neuvěřitelných 68 tisíc transakcí...


Ilustrační foto (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Služba Pípni a jeď, která umožňuje cestujícím snadný nákup elektronické jízdenky přímo ve voze, slaví čtyři roky. Dopravní podnik města Brna nabízí bezkontaktní platby od 1. července 2020. Za tu dobu provedli cestující brněnské hromadné dopravy téměř 45 milionů transakcí, z nichž vznikly jízdenky v celkové hodnotě přes 700 milionů korun. Každý den si jednorázovou jízdenku pomocí přiložení karty nebo mobilního telefonu pořídí zhruba 35 tisíc lidí.

Bezpečný a rychlý nákup jízdenek ve vozidlech brněnské MHD se během posledních čtyř let stal nejoblíbenější variantou platby jednorázového jízdného. Cestující při nástupu do autobusu, tramvaje nebo trolejbusu DPMB jednoduše přiloží platební kartu ke žlutému validátoru. Automaticky se jim tak načte jednorázová hodinová jízdenka. V případě kratší cesty se dalším přiložením karty při výstupu jízdenka změní na levnější jízdenku s platností 15 minut.


Ilustrační foto (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Služba láká cestující na svoji jednoduchost i bezpečnost. "Podíl transakcí Pípni a jeď na celkovém prodeji jednorázových jízdenek neustále roste. Zatímco v roce 2021 využilo tento prodejní kanál 38 procent cestujících, letos už je to 58 procent. Data svědčí o tom, že si cestující na Pípni a jeď rychle zvykli a stala se pro ně oblíbenou volbou," uvedl generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

Největší dosavadní úspěch si Pípni a jeď zapsalo v předvánoční středu 20. prosince 2023, kdy bylo na validátorech provedeno 68.501 transakcí. "Zatímco Pípni a jeď získává rok od roku na oblibě, ostatní prodejní kanály zažívají pokles používání. Například oranžové jízdenkové automaty, které umožňují nákup jízdenek na zastávkách hromadné dopravy, využilo letos jen 15 procent cestujících s jednorázovou jízdenkou. Dříve nejoblíbenějšími SMS zprávami a mobilní aplikací pak zaplatilo 13 procent osob," dodal vysvětlil vedoucí tarifního odboru Vít Prýgl.

Čtěte také...
Zvýšené tržby DP: Brňané využívají Pípni a jeď (vydáno 5. února 2024)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Ilustrační foto (15. června 2024, Vlčoun/Filip Vlček)

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!