Škodovka dodala do Pardubic další trolejbusy
PARDUBICE - Moderní trolejbusy s klimatizací posílily veřejnou dopravu v Pardubicích. Tamní dopravní podnik totiž převzal od plzeňské Škody Electric pět vozidel typu 32Tr za zhruba padesát milionů korun.
Letošní nové škodovácké trolejbusy jsou již v k vidění v pardubických ulicích, cestující by se s nimi mohli svézt každým dnem...
Nový trolejbus pro pardubický dopravní podnik (vizualizace, Škoda Electric).
"Trolejbusy v moderním designu nabídnou komfortní cestování včetně klimatizace prostor pro pasažéry i řidiče," sdělil obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Škoda předala pardubickému dopravnímu podniku nové vozy již minulý týden. "V těchto dnech by se škodováckými trolejbusy měli svézt první cestující," vysvětlil projektový manažer Škody Electric Jan Naglmüller. Nové vozy ve východočeském městě nahradily nejstarší trolejbusy typu Škoda 14Tr, které se vyráběly od začátku 80. do konce 90. let minulého století.
S dopravním podnikem v Pardubicích plzeňské strojírny spolupracují dlouhodobě. Loni Škoda předala dopravnímu podniku v Pardubicích celkem devatenáct nových moderních dvanáctimetrových vozidel typu 30Tr. Zakázka pro Pardubice patřila k největším loňským dodávkám v rámci České republiky. "Část flotily tvořily parciální trolejbusy, které díky zabudovaným trakčním bateriím mohou obsluhovat i linky bez trolejového vedení," dodal Radek Kapr.
Poslední čtveřice trolejbusů v loňském roce (nedatováno, DPMP).
Čtyři poslední zmíněné parciální trolejbusy z loňské dodávky do provozu vyrazily přesně před rokem. "Pořízené trolejbusy jsou schopny běžného linkového provozu i v úsecích mimo trolejové vedení. Naprosto nečekaně tak můžete v Pardubicích zahlédnout projíždějící trolejbus, jehož sběrače se nedotýkají trolejového vedení a jsou stažené," uvedla tehdy tisková mluvčí pardubického dopravního podniku Jitka Malinská. Parciální trolejbusy v části trasy využijí k napájení elektřinou trakční trolejové vedení a v části trasy pak energii uloženou v relativně malém akumulátoru trakční energie umožňujícím pravidelný dojezd až 9 kilometrů.
Škodovácké trolejbusy jezdí i v dalších dvanácti městech České republiky, například Brně, Opavě, Plzni nebo v Ostravě. Celkem na tuzemský i zahraniční trh dodala Škodovka za dobu existence trolejbusové výroby více než 14 tisíc vozů a díky tomu jezdí české trolejbusy ve zhruba třiceti zemích světa.
Čtěte také...
- Parciální trolejbusy vyjely do ostrého provozu (vydáno 9. listopadu 2019).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Parciální trolejbusy jsou již nedílnou součástí MHD (nedatováno, DPMP).