Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Na Rail Business Days
ukáží první bateriový vlak

 Pražské metro důstojně
oslavilo 50 let provozu

 Pardubice od Škody koupily
další trolejbusy 32Tr

 Táborští strojvedoucí
se školí na RegioFoxech

Terminál nahradil starý pardubický autobusák

PARDUBICE - Staré autobusové nádraží v Pardubicích odbavilo poslední spoje. Od neděle 11. června začaly autobusy krajské dopravy vyjíždět z terminálu B v blízkosti hlavního vlakového nádraží. Jeho stavba vyšla na 125 milionů korun...

Nový terminál nabízí moderní nástupiště či informační systém. Čekárnu tady ale cestující hledají marně, bude k dispozici v budově vlakového nádraží...


Slavnostní zprovoznění nového terminálu v Pardubicích (9. června 2023, MÚ Pardubice)

Slavnostní páska je přestřihnuta a nic tak nebrání tomu na terminálu pro autobusovou linkovou dopravu zahájit provoz. Stavební práce trvaly zhruba rok a město Pardubice vyšly na přibližně 125 milionů korun, z čehož téměř 87 milionů korun by měla pokrýt dotace Evropské unie z Integrovaného operačního programu a podporu projekt získal také ze strany Pardubického kraje a státu. Samotná realizace projektu pak naplňuje cíle strategie ITI Hradecko-pardubické aglomerace.

"Jsem rád, že se nám tuto stavbu podařilo dokončit ještě před letními prázdninami a do doby, než bude ukončen provoz na stávajícím autobusovém nádraží. Konečně zde máme pohromadě jak hlavní vlakové nádraží, tak terminál pro městskou hromadnou dopravu, dále pak pro krajskou linkovou i mezistátní dopravu, jelikož to lidem výrazně usnadní a urychlí přechody mezi jednotlivými spoji," řekl primátor Pardubic gesčně zodpovědný za dotace Jan Nadrchal s tím, že okolí vlakového nádraží bude konečně fungovat jako důležitá přestupová lokalita.


Součástí terminálu je moderní informační systém (9. června 2023, MÚ Pardubice)

Městu se podařilo získat značnou podporu ze strany EU, z městského rozpočtu na tuto akci půjde pouze 24 milionů korun. Projekt podpořil také Pardubický kraj, který meziměstskou autobusovou dopravu zajišťuje. "Terminál B bude sloužit pro regionální autobusovou dopravu, proto jsme jako Pardubický kraj podpořili jeho vznik částkou 9 milionů korun. Věřím, že tyto moderní prostory cestující i řidiči ocení. Otevřením terminálu se výrazně zvýší komfort oproti stávajícímu autobusovému nádraží. Je to odtud i blízko na vlakové nádraží a Terminál A, odkud odjíždí vozy městské hromadné dopravy," dodal hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

Kromě 8 nástupních, 2 výstupních a dalších ploch pro odstavení autobusů projekt počítal také s neméně potřebným mobiliářem pro veřejnost. "Přibyly zde kryté stojany na kola, vodní prvek, lavičky a betonové posezení, u kterého si nejen cestující mohou zahrát třeba i šachy. Díky zeleni se z tohoto prostranství stal prostor, který působí příjemně, svěže a architektonicky a designově navíc navazuje na sousední terminál pro městskou hromadnou dopravu," popsal pak náměstek primátora zodpovědný za oblast dopravy Jan Hrabal. Řidiči budou mít zázemí uvnitř objektu, čekárna pro cestující pak bude součástí modernizované nádražní haly. Po dostavbě lávky přes nádraží získají nejen cestující komfortní přístup na Duklu a naopak.


Terminál B vizuálně navazuje na terminál A pro MHD (9. června 2023, MÚ Pardubice)

"Stejně, jako terminál pro městskou hromadnou dopravu, jej bude provozovat Dopravní podnik města Pardubic, který tak bude mít na starost kompletní provoz a údržbu terminálu včetně zázemí pro řidiče a především správu všech elektronických zobrazovacích tabulí a označníků,“ informoval Tomáš Pelikán, ředitel Dopravního podniku města Pardubic s tím, že stávající zastávka MHD Autobusové nádraží se nově bude jmenovat U Marka a zastávka Polabiny, Hradecká bude přejmenována na stanici Terminál Univerzita.

Zpětnou vazbu a případné úpravy přinese zkušební provoz. "Nyní nás čeká minimálně první měsíc zkušebního provozu, kdy budeme vyhodnocovat zpětnou vazbu od veřejnosti i dopravců. Jako u každé novinky, i zde může chvíli trvat, než si na Terminál B všichni zvykneme. Proto považuji za správné, že bude v první týdny v lokalitě přítomna městská policie a případně řidiče osobních aut domluvou upozorní na to, že nedávno došlo ke změnám dopravního značení. Vítám, že se ze starého autobusového nádraží konečně dostaneme do areálu odpovídajícímu nárokům 21. století," uzavřel krajský radní Ladislav Valtr.


Krytá stání pro kola, koše, lavičky, chybí jen čekárna (9. června 2023, MÚ Pardubice)

Současný stav autobusového nádraží již neodpovídal moderním trendům a podle náměstka pardubického primátora Jana Hrabala z hlediska kvality infrastrukturního zázemí pro cestující a efektivnosti řízení dopravy byl již opravdu nevyhovující. Původní autobusové nádraží bylo postaveno bez jakékoliv přímé návaznosti na městskou či železniční dopravu v roce 1983. Investiční akce za 18 milionů korun vyvrcholila zprovozněním autobusáku 29. prosince 1983. Autobusové nádraží v době jeho zprovoznění nabízelo 20 nástupišť a jedno výstupní stanoviště. Plány tehdy počítaly s tím, že se k autobusovému nádraží přistaví nádražní budovu s čekárnami, k tomu ale již nedošlo.

Po roce 1990 se výrazně snížil objem a intenzita autobusové dopravy v Pardubicích, a proto došlo nejprve na omezení počtu provozních nástupišť z dvaceti na dvanáct, zbývající prostor pak sloužil pro odstavování autobusů. Protože ale autobusové nádraží zabíralo vcelku lukrativní prostor, město společně s krajem hledalo nový prostor pro umístění nového dopravního terminálu. Nakonec, i s požadavkem sjednocení do jednoho přestupního bodu, bylo vybráno místo u vlakového nádraží vedle Terminálu A pro městskou dopravu, který byl vybudován v roce 2017. 

Čtěte také...
- Přestupní terminál v Pardubicích již funguje (vydáno 14. července 2017)
  (zdroj: www.vlcoun.cz)


Původní autobusové nádraží v Pardubicích dosloužilo (11. prosince 2011, Vlčoun/Filip Vlček)

Pardubický kraj teď

zdroj: http://kamery.kve.cz/

zdroj: http://kamery.kve.cz/

Počasí Pardubice - Slunečno.cz

Redakce Pardubice:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- Adam Mareš

Kontakt na redakci:
- pardubicky@vlcoun.cz 

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!