Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

Výstavba tratě na Dědinu začne za dva roky

PRAHA - Výstavba tramvajové tratě z Divoké Šárky na Dědinu se přiblížila realizaci. Stavební záměr pro Prahu 6, který v loňském roce zaznamenal odmítavou reakci části místních obyvatel, prošel změnami a připravuje se ke schválení.

Jisté je v tuto chvíli to, že 2,3 kilometru dlouhá trať bude mít pět zastávek, dvoukolejnou točnu a stavba začne za dva roky...


Pohled na řešení napojení na Divoké Šárce (vizualizace, MHMP).

S tramvají na Dědinu se počítá již velmi dlouho - v pražských územních plánech je zanesena od poloviny osmdesátých let. Finální projekt maximálně reflektuje obavy obyvatel okolí z možného úbytku parkovacích míst, jejichž dostatečná kapacita bude díky pochopení Ministerstva obrany České republiky zajištěna dalšími parkovacími místy a dále výstavbou parkovacích domů, kterou bude financovat hlavní město.

V budoucnu by tramvajová trať měla pokračovat z dvoukolejné smyčky až na Ruzyni a propojit Terminál 3 Letiště Václava Havla s Dejvicemi a centrem města, kam pak bude možné cestovat bez přestupů na stanicích metra.


Dvoukolejná tramvajová smyčka Dědinská (vizualizace, MHMP).

Nově řešená trať je již projektována bez občany odmítnuté křižovatky, s vyšší kapacitou parkování, se sdruženou tramvajovou zastávkou a s více zatravněnými plochami. To jsou hlavní z úprav projektu tramvajové linky z Divoké Šárky, které do plánů zakomponovali projektanti na základě připomínek obyvatel Prahy 6.

"Snažili jsme se především provést informační osvětu projektu, komunikovat s občany a poté jejich podněty a připomínky zapracovat do plánu tak, aby byli spokojeni," řekl zástupce starosty Prahy 6 Martin Polách. Důležité bylo také zachování stromové aleje, která bude dokonce podél nové tramvajové linky výrazně prodloužena. Tramvajová trať tak lépe zapadne do okolní zástavby.


Detailnější vizualizace obratiště (vizualizace, MHMP).

Projekt Dopravního podniku hl. m. Prahy má protáhnout tramvajovou trať z Divoké Šárky skrz sídliště Na Dědině do nově vybudované smyčky Dědinská v blízkosti stejnojmenné ulice. Nová trať bude měřit 2,3 km a bude na ní pět zastávek s pracovními názvy Divoká Šárka, Vlastina, Sídliště Na Dědině, Ciolkovského a Dědinská. Před zahájením výstavby teď zbývá ještě získat územní rozhodnutí a následně stavební povolení.

Zavedení nové tramvajové linky na sídliště Dědina má kromě časových úspor přinést i ekologické zlepšení. Přispěje ke snížení míry automobilové dopravy v celé oblasti a předpokládá se, že po jejím zprovoznění dojde k poklesu počtu projíždějících autobusů přibližně o polovinu.


Zákres celé tramvajové tratě skrz sídliště Dědina (vizualizace, MHMP).

"Při provozu tramvají jako dopravního prostředku nevznikají v místě žádné imise ani emise. Vzhledem k použití moderních technologií při výrobě nových souprav, při pokládce podloží i samotných kolejí bude provoz tramvají nejen tišší, ale jednoznačně ekologičtější," uvedl Jan Šurovský, technický ředitel dopravního podniku.

K lepšímu řešení parkování dále městská část Praha 6 ve spolupráci s Institutem plánování a rozvoje hl. m. Prahy připravuje urbanisticko-dopravní studii. Ta by měla navrhnout komplexní řešení dopravy ve vztahu k očekávanému rozvoji města v této oblasti včetně urbanisticko-architektonických řešení a umístění parkovacích domů a parkovišť P+R. Se zahájením výstavby nové tramvajové tratě se počítá nejdříve v roce 2018, dokončení je plánováno na rok 2020.


Projekt počítá také se stromořadím mezi kolejemi (vizualizace, MHMP).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!