Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Vybíráme napříč z krajů...

 Lávka pro pěší na Rajské
zahradě je kompletní

 O Rail Business Days
je letos nebývalý zájem

 Nové jízdní řády v Ústí:
Mizí takt a mění rozjezdy

 Začala oprava nádražní
budovy v Pardubicích

Výročí trasy A připomnělo historické metro

PRAHA - Výročí 39 let provozu zelené trasy metra A připomněly uplynulou sobotu jízdy historické soupravy metra typu 81-71. Atmosféru navíc dokreslilo také speciální hlášení nebo dobové uniformy.

Souprava pětkrát, respektive šestkrát obroužila část trasy zelené trasy metra a následně odpoledne zatáhla zpět do depa...


Souprava v obratu stanice Dejvická (12. srpna 2017, František Živnůstka).

Akce se uskutečnila právě v sobotu 12. srpna. Sovětský typ souprav metra 81-71, kterým se kvůli charakteristickému designu čela přezdívalo například briketa a které se vyráběly v Mytiščinském strojírenském závodě u Moskvy, vyjely poprvé s cestujícími na trase metra A dne 12. srpna 1978. Byly zde provozovány do roku 2005. 

Historická souprava kopírovala trasu z Dejvické na Skalku a zpět, jež byla uvedena do provozu v červenci 1990. Cestující si tak mohli připomenout nejdéle realizovaný běžný provoz souprav 81-71 na trase A.


Speciální jízda pro média (12. srpna 2017, František Živnůstka).

Svoji první jízdu, zatím určenou jen pro média, vyrazila krátce po 9.30 z depa metra v Hostivaři. Na první jízdu s cestujícími souprava vyrazila až v 10.17 hodin, a to ze stanice Dejvická do stanice Skalka, kam dorazila v 10.38 hodin.

V tomto směru uskutečnila souprava celkem šest jízd s tím, že poslední jízda započala ve 14.40 hodin a do stanice Skalka souprava dorazila v 15.00 hodin. V opačném směru vyrazila souprava ze stanice Skalka do stanice Dejvická v 10.39 hodin a poslední pátá jízda historické soupravy skončila ve 14.29 hodin. Na nezájem cestujících si souprava nemohla stěžovat, všech pět vagonů jezdilo plně obsazených.


Typický obrázek metra devadesátých let (12. srpna 2017, František Živnůstka).

Atmosféru tehdejší doby navodili pasažérům strojvedoucí v dobových uniformách a hlášení staničního rozhlasu s uvedením aktuální cílové stanice a informací o datu zahájení provozu úseku metra A. Na čela vlaku byly navíc umístěny autentické tabule s konečnou stanicí. Cestujícím, kteří se přišli svézt historickou soupravou metra, přitom stačily standardní jízdenky či časové kupóny.


Příjezd soupravy na Strašnickou (12. srpna 2017, František Živnůstka).

"Věříme, že nostalgické výlety do historie veřejné dopravy naše cestující potěší. Při jízdě se ohlédneme do minulosti a uvědomíme si, jak dlouhou tradici má veřejná doprava v Praze a jaký kus cesty za uplynulá desetiletí urazila," uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Ten následně v rozhovoru pro Českou televizi také uvedl, že dopravní podnik plánuje nabídky historických jízd rozšířit a dovést do stavu, kdy cestující bude moci v jednom dni využít historického metra, tramvaje i autobusu.


Interiér kabiny strojvedoucího (12. srpna 2017, František Živnůstka).

Praha teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Redakce Praha:

201 praha
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- Martin Röslein

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Česká republika teď

zdroj: http://worldcamera.net/

zdroj: http://worldcamera.net

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Preferujete klasické linky trolejbusů pod trolejovým vedením a nebo jste spíše pro parciální trolejbusy mimo troleje?
 

Naši mediální partneři:

  20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!