Get Adobe Flash player

Požár trolejbusu v Ústí se obešel bez zranění

ÚSTÍ NAD LABEM - Požár poškodil v pátek ráno trolejbus, který se vracel z noční linky číslo 46 do všebořické vozovny. Protože ve voze již naštěstí nebyli žádní cestující, požár se obešel bez zranění. 

Hořet začalo před budovou hasičů, a tak se jim podařilo požár velice brzy uhasit. Škodu i přesto odhadli na 700 tisíc korun...


Interiér trolejbusu po požáru ve Všebořicích (5. srpna 2016, HZS Ústeckého kraje).

Požár byl hasičům nahlášen ve 4.44 hodin, což Informačnímu portálu Vlčoun.cz v pátek dopoledne potvrdil tiskový mluvčí ústeckých hasičů Lukáš Marvan. "Hořelo ve střední části trolejbusu v místě kloubového spojení. Hasiči požár lokalizovali v 4.51 hodin," uvedl Marvan s tím, že příčinou vzniku požáru byla pravděpodobně technická závada. Škoda byla předběžně odhadnuta na 700 tisíc korun. 

Hasiči přitom nemuseli vyjíždět daleko, trolejbus ev.č. 574 vyrobený v roce 2001 mířící na lince číslo 46 do všebořické trolejbusové vozovny totiž vzplanul přímo před budovou Hasičského záchranného sboru ve Všebořicích.

Dopravní podnik trolejbus zakoupil z Hradce Králové

Kloubový trolejbus ev.č. 574 v roce 2011 odkloupil ústecký dopravní podnik od svých hradeckých kolegů společně s dalšími kloubovými trolejbusy. Delší dobu stál ve vozovně, k jeho rekonstrukci a modernizaci pak dopravní podnik přistoupil na přelomu let 2012 a 2013. Vůz byl repasován, obdržel nový lak a 4. února 2013 v Ústí nad Labem svezl první cestující na lince číslo 57. Od té doby jezdil bez větších závad.


Požár poškodil kromě interiéru především kloub (5. srpna 2016, HZS Ústeckého kraje).

Podle tiskového mluvčího Dopravního podniku města Ústí nad Labem Luboše Heřmana je vůz poškozen v oblasti kloubového spojení a částečně byl zasažen také interiér. V trolejbusu nebyli cestující a nedošlo tak ke zranění. Předpokládaná škoda se podle mluvčího pohybuje mezi 500 až 750 tisíci korunami.

"Díky duchapřítonosti řidiče se podařilo minimalizovat škodu na trolejbuse, který je havarijně pojištěn. Příčina vzniku požáru je v šetření," dodal Heřman s tím, že pravděpodobně šlo o nepředvídatelnou technickou závadu, která bude stanovena s technikem hasičského záchranného sboru. "Výkonný ředitel společnosti vydal příkaz k ustanovení vyšetřovací komise ohledně zjištění příčiny požáru," dodal Heřman. Vozidlo je podle něj opravitelné, záleží však na rozhodnutí vedení dopravního podniku.


Pohled na požárem zničený kloub (5. srpna 2016, HZS Ústeckého kraje).

Ústečané mají jistě ještě stále v paměti požár, který přesně před deseti lety zničil před vstupem do zoologické zahrady trolejbus linky číslo 51 mířící na SKalku. Vůz tehdy 24. srpna 2006 vzplanul mezi zastávkami Přístav a Vojanova a i tehdy zachraňovala duchapřítomnost řidiče, který ještě stačil zastavit a otevřít dveře. I díky tomu na místě tehdy nevznikla panika a nikdo z padesátky cestujících nebyl zraněn.

Čtěte také...
- Vůz 534: Smutné pětileté výročí... (vydáno 28. září 2011).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Před deseti lety požár odepsal trolejus ev.č. 534 u ZOO (24. srpna 2006, Filip Vlček).

Ústecký kraj teď

zdroj: http://www.kr-ustecky.cz/

zdroj: http://www.chmi.cz/

Počasí Ústí nad Labem - Slunečno.cz

Redakce Ústí nad Labem:

210 vysocina
Krajská redakce Vlčoun.cz:
- Filip Vlček
- František Živnůstka
- David Koritenský
- Margita Koritenská
- Miroslav Hruška
- Michal Fořt
- Ladislav Grepl

Chcete posílit náš tým?
Možná hledáme právě vás!
Více informací zde.

Ptáme se vás:

Je správné, že stát nabízí rychlíkové železniční linky soukromým dopravcům?
 

Naši mediální partneři:

      

20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!