Na most Inteligence se provoz vrátí již v létě
PRAHA - Již v létě by se měly na branický Most Inteligence vrátit vlaky. Stavbaři nadále pokračují s jeho rekonstrukcí, v nejbližší době by měla začít pokládka štěrku, kolejnic a instalace trolejového vedení.
Rekonstrukce mostu a jeho zkapacitnění umožní tudy vést odkloněné osobní a dálkové vlaky během výluky a opravy železničního mostu na Výtoni...
Aktuální stav rekonstrukce Mostu Inteligence (květen 2024, Pražská integrovaná doprava)
Rekonstrukce železničního mostu v Braníku, který tvoří tak zvanou jižní železniční tangentu, spěje do svého finále. Správa železnic během rekonstrukce, která začala v loňském roce, na mostě provádí samotnou obnovu celé konstrukce. Hlavní náplní prací je výstavba druhé koleje od Branického mostu do stanice Praha-Krč. Současně vzniká i nová odbočka Spořilov, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Projekt zahrnuje rovněž vybudování nového přemostění Údolní ulice a výstavbu technologických objektů v Krči a na Spořilově.
Zdvoukolejnění Branického mostu patřilo mezi priority Správy železnic. "Proto jsem rád, že jsme ve velmi krátkém čase dokázali postoupit z přípravné fáze přímo do realizace. Při výběru zhotovitele jsme navíc kladli důraz na to, aby navrhovaná doba přerušení provozu na mostě byla co nejkratší," vysvětlil ještě před zahájením rekonstrukce generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Dodal, že realizace stavby umožní odklon vlaků mezi hlavním a smíchovským nádražím během plánované rekonstrukce mostů na Výtoni.
Čtěte také...
- Branický most se druhé koleje dočká už za rok (vydáno 19. července 2023)
(zdroj: www.vlcoun.cz)
Aktuální stav rekonstrukce Mostu Inteligence (květen 2024, Pražská integrovaná doprava)
"Železnice na území hlavního města musí nabízet dostatečnou kapacitu také pro nákladní vlaky. Dosud především nákladní spojka přes Branický most navíc začne plnit významnější roli v pražské integrované dopravě. Jde o jeden z našich konkrétních kroků k podpoře ekologické přepravy osob a nákladů," uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Celkové náklady dosahují 2,7 miliard korun. Projekt byl schválen Evropskou unií ke spolufinancování z Nástroje pro propojení Evropy. Celková výše způsobilých nákladů projektu je 1,7 miliardy, Evropská unie pak uhradí 1,46 miliardy korun. Zbývající část zafinancuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Most dokončili v roce 1955, zprovoznili až v roce 1964
Výstavba branického mostu byla zahájena v roce 1949. Ačkoliv zatěžkávací zkoušky na mostě proběhly již v roce 1955, skutečný železniční provoz byl zahájen až v roce 1964. Důvodem byla skutečnost, že koleje koleje tehdy končily před budoucím chuchelenským tunelem a napojení na trať do Radotína chybělo. Raritou je také to, že na mostě byla položena i druhá kolej, která ale nebyla v běžném provozu využívána, a proto byla po několika letech opět snesena. Až v současné době je prováděna pokládka druhé koleje, což výrazně zkapacitní celou trasu z Krče přes most až do Radotína.
Aktuální stav rekonstrukce Mostu Inteligence (květen 2024, Pražská integrovaná doprava)