Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Z Libeňského mostu v Praze
definitivně zmizely tramvaje

 Jihlavu trápí problémy
s parciálními trolejbusy

 Budějovické 15Tr a 25Tr
dojezdí do příští rok

 Nový autobusák ve Zlíně
by měl být do čtyř let

Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - II.

ÚSTÍ NAD LABEM - V druhém díle seriálu se tentokrát podíváme na dokončení zastávek v Hrnčířské ulici. Ta největší stavební činnost, která znamenala obrovský zásah do provozu MHD, se teprve připravovala.

/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...


Spoje MHD v nových zastávkách Mírové náměstí (8. února 2006, Petr Kocman).

Hned zkraje února 2006 (konkrétně od 8. února) se obyvatelé města i cestující dočkali zprovoznění nových zastávek Mírové náměstí ve směru od Předmostí k Divadlu. Trolejbusy a autobusy městské dopravy tak začaly nově zastavovat přímo u ulice V Jirchářích, což tuto zastávku o několik desítek metrů přiblížilo k hlavnímu nádraží. 

Objevili se ale názory, že tato změna některým lidem cestování zkomplikovala. Například cestující, kteří cestovali z Neštěmic linkou číslo 51 a potřebovali stihnout trolejbusovou linku číslo 54 mířící do Dobětic, prakticky neměli šanci, neboť místo pár metrů pěšího přesunu je čekala cesta dlouhá 200 metrů. A to při stejném čase příjezdu linky 51 a odjezdu linky 54 byl téměř nadlidský úkol.


Zprvu využívaly všechny spoje jednu zastávku (24. února 2006, Petr Kocman).

Druhou únorovou událostí v roce 2006 pak bylo otevření nové vozovky blíže k obchodnímu centru Sever, která tak od 26. února začala sloužit provozu v obou směrech. Převěšeno bylo také trolejové vedení, aby mohl být následující den obnoven trolejbusový provoz. 

Ačkoli tímto okamžikem začala fyzická likvidace ostrůvku zeleně, který byl pro Mírové náměstí tak typický, je nutné zmínit, že v minulosti tady takový ostrůvek nebyl. Původně Mírové náměstí totiž vypadalo podobně, jako dnes a vedla skrz něj jen jedna vozovka - dokládají to fotky z dob, kdy v Ústí nad Labem ještě jezdily tramvaje. To se změnilo v roce 1987, kdy ostrůvek s keři a tulipány vznikl a přepravní směry se rozdělily do dvou samostatných vozovek.


Původní bylo také trolejové vedení (24. února 2006, Petr Kocman).

Zatímco únor byl z hlediska dopravy relativně klidný, následující měsíc město a potažmo i městskou hromadnou dopravu čekalo daleko větší omezení. Začaly totiž výkopové práce v Revoluční ulici od Mírového náměstí po křižovatku Divadlo, což značně zasahovalo do pravidelnosti a dochvilnosti spojů MHD. Provoz v Revoluční ulici řídily semafory a zpoždění bylo na denním pořádku. Ale o tom až v dalším díle.


Karosošou na Mírovém náměstí (4. února 2006, Petr Kocman).

Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.

Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
  (zdroj: www.vlcoun.cz).


Likvidovaný ostrůvek i horní vozovka na náměstí (25. března 2006, Petr Kocman).

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!