Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - V.
ÚSTÍ NAD LABEM - Jedno velké staveniště. Tak by se dalo nazvat květnové Ústí nad Labem v roce 2006. Pokračovala přestavba centra, nádraží a definitivní pokládky vozovky se dočkala také Masarykova ulice u Hraničáře.
/DESET LET ZPÁTKY/ Speciální seriál bude po celý rok připomínat, jak vypadala městská doprava i samotné Ústí v roce 2006...
Pokládka asfaltu na Masarykově ulici u Hraničáře (29. dubna 2006, Filip Vlček).
V plném proudu je rekonstrukce Revoluční ulice v centru města. Dělníci poměrně výrazně pracovali na modernizaci inženýrských sítí mezi írovým náměstím a knihkupectvím U Berana, kde bylo nutné dopravu svést do jednoho jízdního pruhu. Trolejbusy a autobusy tak tudy jezdily plynule díky semaforům.
I když o plynulosti se moc hovořit dost často ani nedalo. Zatímco výkopy totiž zasahovaly často až těsně ke středu vozovky, trolejové vedení zůstalo na svých úchytech. A tak stejně, jako v předchozím článku, musíme zmínit mnohdy absurdní až kuriozní situace vysmeknutí sběračů, které pak museli řidiči trolejbusů nasazovat nad několik metrů hlubokým výkopem s trubkami a odhalenou kabeláží.
Tudy už autobusy nejezdí, je zde vyvýšená Malá Hradební (29. dubna 2006, Filip Vlček).
Přestavba hlavního nádraží společně s přípravou na výstavbu nové trolejbusové tratě na Střekov byla také důvodem, proč se na přelomu dubna a května uzavřel podjezd pod železniční tratí 090 u křižovatky Předmostí.
Veškerá doprava, a tedy i autobusové linky Dopravního podniku města Ústí nad Labem i regionální linky tehdejšího dopravce Dopravní podnik Ústeckého kraje, tak musela být odkloněna přes křižovatku U Pěti oblouků. To ovšem na této křižovatce značně komplikovalo provoz, a tak docházelo často ke zpoždění v řádech několika minut. Dlouhodobá uzavírka ale byla vzhledem k nutnosti prací nevyhnutelná.
Autobus ev.č. 370 neexistuje stejně, jako Nová tržnice (29. dubna 2006, Filip Vlček).
Projekt modernizace podjezdu počítal s náročným zahloubením tak, aby bylo možné následně zajistit provoz trolejbusové dopravy. Společně s tím dělníci také museli postavit funkční odvodňovací systém kanalizace, aby se v případě povodní z kanalizace do podjezdu nevracela voda.
Společně s tím probíhala také náročná a dlouhodobá rekonstrukce nástupišť a podchodu hlavního nádraží a cestující se tak na druhé a třetí nástupiště mohli dostávat jen po provizorní cestě přes část kolejiště.
Vetrušovský jarmark a Větruše ještě bez hotelu či lanovky (1. května 2006, Filip Vlček).
Zmínit musíme ale také jednu premiérovou společenskou akci. Od slavnostního zprovoznění zrekonstruovaného výletního zámečku Větruše se totiž 1. května na prostranství u budovy konal Prvomájový Větrušovský jarkark. Akci mnoho Ústečanů využilo také jako možnost netradičního pohledu na Ústí nad Labem z ptačí perspektivy. Kdo by to byl tehdy řekl, že za deset let sem bude jezdit lanovka.
Na akce podobného rázu proto Dopravní podnik města Ústí nad Labem zajišťoval příležitostnou dopravu linkou X. Konkrétně dne 1. května 2006 sem jezdil jeden nízkopodlažní Citybus a historický Leyland.
Demontáž zastřešení třetího nástupiště hlavního nádraží (7. května 2006, Filip Vlček).
Informační portál Vlčoun.cz bude po dobu celého roku v závěru měsíce čtenářům nabízet sérii několika fotografií, na kterých budou moci zavzpomínat nad tím, jak město vypadalo před deseti lety v roce 2006. Věříme, že pro mnohé čtenáře bude tato "sonda do minulosti" zpestřením Informačního portálu Vlčoun.cz.
Čtěte také...
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl I. (vydáno 29. ledna 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl II. (vydáno 26. února 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl III. (vydáno 29. března 2016).
- Deset let zpátky, aneb jak se změnilo Ústí? - díl IV. (vydáno 28. dubna 2016).
(zdroj: www.vlcoun.cz).
Demolice původního starého podjezdu (8. června 2006, Filip Vlček).