Get Adobe Flash player

Vlčoun.cz na facebooku

Lajkněte náš facebook...

Inzerce

20191001 csad vsetin 01

Inzerce

Vybíráme napříč z krajů...

 Turecká Bozankaya vyjíždí
zkušebně na linku 58

 Až dvacet nových trolejbusů
dorazí do Jihlavy

 Pro trať na Strahov
už DP hledá zhotovitele

 Hradec Králové se dočká
31 nových trolejbusů

Hlavní nádraží v Brně připomíná staveniště

BRNO - Do druhé poloviny se posunula rekonstrukce nástupišť na brněnském hlavním nádraží. Oprava, která značně omezuje provoz osobních vlaků směrem do Sokolnice-Telnice, by měla skončit 11. září.

Situaci komplikuje série dalších krátkodobých či dlouhodových výluk, která nutí dopravce ještě k dalším omezením...


Dvě brněnská nástupiště se dočkají nového zastřešení (12. července 2016, Martin Grussmann).

S rekonstrukcí nástupišť číslo 2 a 3 začala Správa železniční dopravní cesty 11. června. Tříměsíční opravy na druhém nejvytíženějším nádraží v republice výrazně snížily propustnost brněnského železničního uzlu, což si vyžádalo úpravu jízdy regionálních vlaků především na linkách S2 a S3. Situaci navíc zkomplikovala ještě rekonstrukce železniční tratě mezi mezi Náměští nad Oslavou a Okříškami.

"Postupná oprava 2. a 3. nástupiště vyřadí z provozu vždy dvě průjezdné koleje, což snižuje kapacitu celého nádraží přibližně o 20 procent,"uvedl ještě před zahájením prací Jiří Sysel, ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah v Brně. "Důležité je, že mezistátních a dálkových vlaků, vyjma linky R4, se omezení nedotýkají. Hlavní změnou je vedení vlaků linky S3 od Tišnova z Židenic odklonem mimo hlavní nádraží po nákladním průtahu," dodal Sysel.


Nově budou řešena i samotné perony (12. července 2016, Martin Grussmann).

Až do 11. září tak jsou spoje linky S2 v úseku Brno hl.n. až Brno-Chrlice nahrazeny autobusy. Mezi brněnským hlavním nádražím a Chrlicemi jezdí náhradní autobusy Českých drah jako linka xS2, dále směr Sokolnice-Telnice a Křenovice horní nádraží jezdí cestující vlakovou soupravou.

„Pro cestující, kteří běžně přestupují v Brně-Chrlicích nebo v Sokolnicích-Telnicích z regionálních autobusových linek IDS JMK na vlak se podařilo na základě dohody mezi Jihomoravským krajem a Českými drahami situaci zjednodušit. Po dobu výluky budou regionální linky 610, 611, 612 ze Sokolnic-Telnic a linka 509 z Chrlic vedeny až do centra Brna na ulici Uhelná jako náhradní doprava za vlak," uvedl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro dopravu a majetek Roman Hanák.

Situaci komplikue ještě další výluka

Společně s uvedenými omezeními probíhá ještě v brněnském obvodu další výluka. Proto až do 27. srpna s ohledem na jednokolejný provoz mezi Brnem hl.n. a Brnem-Židenicemi vybrané vlaky linky S2 směr Blansko vyjíždí z brněnského hlavního nádraží dříve a v opačném směru později přijíždí, a to podle výlukového jízdního řádu.


Nově je instalována také konstrukce zastřešení (12. července 2016, Martin Grussmann).

Vlaky linky S3 jsou rozděleny a zatímco v úseku Tišnov - Brno pojedou do Brna-Židenic beze změny, odtud pojedou po nákladním průtahu mimo hlavní nádraží a skončí v Modřicích. "Zde je zajištěn přestup na vlaky S3, které jedou z brněnského hlavního nádraží dále do Vranovic a Břeclavi. Stejná možnost přestupu je i v opačném směru," upřesnil tiskový mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Provoz ranních a odpoledních posilových vlaků vytvářejících čtvrthodinový interval je v úsecích Vranovice - Brno hl.n. a Brno hl.n. - Brno-Královo Pole zrušen. V úseku Brno hl.n. - Brno-Královo Pole mohou cestující využít tramvajovou linku P6, pravidelnou linku 6, případně 1 od Semilassa. 

Spoje linek S6 a R6 mají v odpoledních špičkách pracovních dnů mírně uspíšené odjezdy z brněnského hlavního nádraží a do 27. srpna jsou s ohledem na jednokolejný provoz mezi Brnem hl.n. a Brnem-Židenicemi uspíšené odjezdy i u dalších vybraných vlaků v průběhu celého dne. 


Vstupy na rekonstruovaná nástupiště jsou uzavřené (12. července 2016, Martin Grussmann).

Cestující Českých drah s jízdenkami ze / do stanice Brno hl.n. mohou mezi Brnem hl.n. a Brnem-Královým Polem cestovat v tramvajových linkách P6, 6 a 1. Jízdenky lze využít také v autobusových linkách 509, 610, 611, 612 a xS2 mezi hlavním nádražím a Chrlicemi, případně až po Sokolnice-Telnice u linek vedených přes tento terminál. Cestující s traťovými jízdenkami, jízdními doklady v elektronické podobě, mezinárodními jízdními doklady a dalšími druhy mohou požádat ve vlacích či přestupních stanicích Českých drah o vydání zvláštního jízdního dokladu, který bude platit v uvedených linkách.

Další výluka začala v červenci a potrvá do listopadu

Další výluka začala v závěru července. Po dobu jejího trvání je zavedena náhradní autobusová doprava, která jezdí podle zvláštních výlukových jízdních řádů. Osobní vlaky jsou nahrazeny v místě výluky, rychlíky pak budou nahrazeny autobusy v celém úseku z Brna až do Okříšek. Výluka skončí v pátek 12. srpna a naváže na ní další výluka v kratším úseku.


Nástupiště budou hotová 11. září (12. července 2016, Martin Grussmann).

Železnice teď

Kouty nad Desnou:
zdroj: https://www.sumavanet.cz/

Kořenov:
zdroj: http://www.zubacka.cz/

Tip na další webkamery
nám pošlete na mail!

Počasí Praha 1 - Slunečno.cz

Ptáme se vás:

Všimli jste si, že České dráhy výrazně modernizují vozový park? Jak nové vlaky vnímáte?
 

Naši mediální partneři:

      
20170702 spoluprace dopravacek

Kvalitní české firmy a zajímavé akce v dopravě:

    20160301 banner down 03 20160301 banner down 04 
Chcete být vidět na tomto místě a oslovit tak tisíce návštěvníků měsíčně? Napište nám a dozvíte se více!